Η χούντα των MEDIA-ρχών και τα ανώνυμα blogs στο διαδίκτυο

Γίνεται πολλές φόρες λόγος για το θέμα της Ανωνυμίας στο Διαδίκτυο κυρίως όσον αφορά στα διάφορα blogs όπως και το παρόν.

Θα πρέπει πρώτα να παρατηρήσουμε τα εξής σχετικά με το τοπίο που έχει διαμορφωθεί στο χώρο των MEDIA στην Ελλάδα:

  1. Θεωρούμε ότι στις μέρες μας στην Ελλάδα υπάρχει σε λειτουργία μια χούντα MEDIA-ρχών. Ειδήσεις κατασκευάζονται, θάβονται ή λαμβάνουν χρόνο προβολής όχι με βάση δημοσιογραφικά κριτήρια αλλά επιχειρηματικά, οικονομικά και προσωπικά συμφέροντα του εκάστοτε MEDIA-άρχη. Πρόσφατα παραδείγματα που το τεκμηριώνουν αυτό υπάρχουν άφθονα ( δες π.χ.  Κάτω απ΄ το χαλάκι  ).
  2. Όπως πετυχημένα παρατήρησε πρόσφατα ο Τάσος Θεοδωρόπουλος στο kourdistoportocali πρόκειται για μια ολόκληρη βιομηχανία παραγωγής ειδήσεων που δεν είναι ειδήσεις, αλλά προβοκάτσια σύγχυσης.
  3. Οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στα ελληνικά MEDIA κατατάσσουν την Ελευθερία του Τύπου στη χώρα μας το 2013 και τις συνθήκες εργασίας τους σε επίπεδα χωρών όπως το Λεσότο, το Μπουτάν και το Τόγκο.
  4. Οι MEDIA-ρχες έχοντας αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει περίπτωση να επιβιώσουν μέσα από τη δημοσιογραφική τους οντότητα, αγωνίζονται να κρατηθούν όρθιοι κυρίως μέσα από χορηγίες δημόσιων οργανισμών, και διαφημίσεις που μιλάνε στη γλώσσα τους, με όλες τις συνέπειες που έχει αυτό για την ανεξαρτησία και την αντικειμενικότητά τους. Κανένας έλεγχος δεν γίνεται για αυτό το θέμα από ΕΣΡ, ΕΣΗΕΑ. 
  5. Ακόμη κι έτσι όμως οι MEDIA-ρχες βουλιάζουν στα χρέη, αποκαλύπτοντας όχι μόνο την άθλια οικονομική κατάσταση του τόπουκαι τη σήψη του συστήματος που υπηρετούν αλλά και την ανυποληψία με την οποία αντιμετωπίζονται πια από τη μεγάλη μερίδα του κόσμου
  6. Ο φαύλος κύκλος των εξαρτήσεων, της ηθικής φτήνιας και των χρεών οδηγούν τα MEDIA ταυτόχρονα τόσο σε ακόμη πιο μειωμένες κυκλοφορίες όσο και σε πρωτόγνωρα επίπεδα ξιπασιάς και

Διέξοδο λοιπόν από την εικονική, ψευδή και ελλιπή “πραγματικότητα” που αγωνίζονται να διαμορφώσουν οι MEDIA-ρχες, χαρίζοντας μας κάθε Σαββατο-Κύριακο CD, βιβλία και δωροεπιταγές, και τιγκάροντας τις εφημερίδες τους με διαφημίσεις των χορηγών τους αποτελούν τα ανεξάρτητα (από συμφέροντα) ΜΜΕ και το ελεύθερο (μη χρηματοδοτούμενο) διαδίκτυο.

Υπάρχουν τίμιοι πολιτικοί, τίμιοι δημοσιογράφοι, τίμιοι επιχειρηματίες, τίμιοι τραπεζίτες και τίμιοι δικαστές. Αλλά υπάρχουν κι αυτοί οι οποίοι λειτουργούν ως άγρια θηρία και υπακούουν μόνο στους νόμους της ζούγκλας. Υπάρχουν απατεώνες, ποινικοί και εγκληματίες που επίσης λειτουργούν με τους νόμους της ζούγκλας. Δυστυχώς, δεν ζούμε σε μία δημοκρατία που να έχει τη δυνατότητα να εγγυάται την ισότητα των πολιτών και την προστασία τους.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν το ερώτημα αν η ανωνυμία των blog είναι “καλή” ή “κακή” δεν μπορεί να απαντηθεί μονολεκτικά. Η απάντηση εξαρτάται άμεσα από την χρήση της ανωνυμίας που γίνεται. Πιο συγκεκριμένα, η ανωνυμία η οποία χρησιμοποιείται μόνο για να προφυλάσει από τις επιθέσεις του “συστήματος” και δεν χρησιμοποιήται για προσωπικές επιθέσεις που θίγουν την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια ατόμων δεν θα πρέπει να δημιουργεί πρόβλημα.  Η ποιότητα και η αξιοπρέπεια του περιεχομένου ενός blog προφανώς δεν σχετίζεται με την ανωνυμία ή μη του blog.

Περισσότερες πληροφορίες για το ευρύτερο θέμα της Ανωνυμίας στο Διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε στο site osarena.gr καθώς και σε ένα άρθρο του καθηγητή του ΔΠΘ Γιάννη Κτιστάκι στην kathimerini