Καταβαραθρώθηκαν οι κυκλοφορίες στα 1,2 εκατ. φύλλα το 2012

Με μέσο όρο απωλειών  175.228 αγοραστών έκλεισε το 2012 ο ελληνικός Τύπος. Η  μέση κυκλοφορία των εφημερίδων το προηγούμενο Έτος υποχώρησε στο εξαιρετικά χαμηλό σημείο των 1.242.085 φύλλων (-12%)  και με το πρόσημο σε όλες τις κατηγορίες-πλην εκείνης των εβδομαδιαίων- να είναι αρνητικό. Χαρακτηριστικό αυτής της χρονιάς είναι πως για πρώτη φορά μια μεγάλης απήχησης εφημερίδα, η «Καθημερινή» δεν επιτρέπει τη δημοσίευση των κυκλοφοριών της από τα πρακτορεία και προχωράει η ίδια στη δημοσιοποίηση ενοποιώντας και τις συνδρομές της.

Οι κυριακάτικες υποχώρησαν στα 696.131 φύλλα (-101.933) σε σχέση με το 2011 καταγράφοντας πτώση 11%. Οι απογευματινές έπεσαν στα 131.426(-31.042, πτώση 19%), οι πρωινές πολιτικές στα 29.074 (-1.336, μείωση 4%)  οι ημερήσιες αθλητικές στα 66.959 (-27.093, πτώση 29%) οι αθλητικές Δευτέρας στα 71.031 (-27.183, μείωση 28%) . Ακόμη οι εβδομαδιαίες προγνωστικών στα 89.231 φύλλα(-6.380, μείωση 7%) οι εβδομαδιαίες οικονομικές στα 13.771 (-4.053, πτώση 23%) και οι ημερήσιες οικονομικές  στα 3.813(-956, μείωση 20%). Διασώζεται μόνη η κατηγορία των εβδομαδιαίων εφημερίδων, με 140.647 φύλλα (+24.748, αύξηση 21%).

Ο αριθμός αυτός του μέσου όρου πωληθέντων φύλλων είναι πολύ μικρός και θέτει ζήτημα επιβίωσης για τις περισσότερες εφημερίδες, καθώς ο κλάδος είναι σε συρρίκνωση εξαιτίας της εξέλιξης της τεχνολογίας, αλλά ειδικά στην Ελλάδα από τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, της μη έκδοσης νέων τραπεζικών δανείων και της χαμηλής αξιοπιστίας των εφημερίδων. Δυστυχώς  χωρίς τις προσφορές οι κυκλοφορίες των εφημερίδων, ειδικά των κυριακάτικων θα ήταν έως και 50% χαμηλότερες σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων των πρακτορείων, αλλά και των εκδοτών.

Πηγή: paron.gr

 

 

Advertisements