Μέσα στα Μέσα: ένα μοναδικό ταλέντο να προσελκύει διαφημίσεις και δάνεια

Ο Γιώργος Τράγκας είναι αναμφίβολα ένα μοναδικό φαινόμενο. Η μοναδικότητά του δεν αφορά μόνο το ύφος και την πληθωρικότητα του, αλλά και την ικανότητα στη χρηματοδότηση. Παρότι εμφανίζεται ως αντιμνημονιακός και αντιμερκελικός, έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα να συλλέγει χρήμα από διαφημίσεις αλλά και από πώληση Μέσων Ενημέρωσης που στην πιάτσα χαρακτηρίζονται «σαπάκια». Ο Γιώργος Τράγκας αγόρασε Μέσα, τα οποία πούλησε στη συνέχεια σε μεγάλους επιχειρηματίες, τα οποία όμως δεν έκαναν τίποτα. Παράδειγμα είναι το Κανάλι 1, που πήγε στον Λαυρεντιάδη.

Την εποχή της παντοδυναμίας του Θόδωρου Ρουσόπουλου στη ΝΔ, ο Γιώργος Τράγκας κατάφερνε να παίρνει κρατική διαφήμιση που δεν κατάφερναν μεγάλοι εκδότες. Για την εφημερίδα του Η Χώρα, η οποία δεν πουλούσε πάνω από 600 φύλλα την ημέρα, ο Τράγκας , συγκέντρωνε διαφήμιση 1,5 εκατομμυρία Ευρώ το χρόνο. Δηλαδή ποσό μεγαλύτερο από αυτό που κατάφερναν να εισπράξουν οι εφημερίδες Πρώτο Θέμα και Βήμα, με κυκλοφορία 200.000 φύλων η κάθεμία.

Αριθμός φύλλων και Κρατική διαφήμιση το 2007

kratiki diafimish

Με την ίδια ευκολία ο Γιώργος Τράγκας παίρνει σήμερα διαφήμιση τραπεζών, αλλά και δάνεια.  Στην ευρηματική καθημερινή κριτική του στο ραδιόφωνο οι τράπεζες, δεν συμπεριλαμβάνονται.

Το ξέσπασμα της κρίσης στην Κύπρο έφερε στοιχεία για την δανειοδότηση του Γιώργου Τράγκα από την τράπεζα του Βγενόπουλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, ο Τράγκας έχει πάρει από τη Λαϊκή δύο δάνεια συνολικού ποσού 2.392.000 ευρώ. Για τα δάνεια αυτά, όπως προκύπτει από τα έγγραφα, δεν δόθηκε καμία εγγύηση.  Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τράπεζας , το 2012, η πρόβλεψη είναι πως από το δάνειο αυτό η τράπεζα θα χάσει το σύνολο του ποσού. Τα 2,4 εκατομμύρια χάνονται στη μαύρη τρύπα των τραπεζών, η οποία καλύπτεται από τα χρήματα της ανακεφαλαιοποίησης που πληρώνουν οι έλληνες πολίτες.»

Πηγή: Hot Doc

.

Κοίτα ποιος μιλάει.

Ο κ. Τράγκας ο οποίος επί χρόνια έκανε περιουσίες με την κρατική διαφήμιση. Χρησιμοποίησε τη Νέα Δημοκρατία και τις άκρες που είχε στο Ρουσοπουλικό σύστημα και άρμεγε την αγελάδα της κρατικής διαφήμισης με όπλο μια ανύπαρκτη εφημερίδα.

“Η Χώρα” η οποία αντιπροσώπευε το 0,3% της κυκλοφορίας έπαιρνε το 6% της κρατικής διαφήμισης και φιγουράριζε πρώτη. Ομοίως και άλλες εφημερίδες φυσικά γνωστές και μην εξαιρετέες.

Με ανύπαρκτες δημοσιογραφικές δουλειές, με ανύπαρκτους συντάκτες τους οποίους όποτε θυμόταν πλήρωναν, ο κ. Τράγκας και άλλοι έγιναν επιχειρηματίας. Και μόλις ο Καραμανλής έκοψε την κρατική διαφήμιση δεν είχαν κανένα  πρόβλημα να τον αδειάσουν.

Φυσικά, η κόντρα του με τον Σημίτη δεν είναι ιδεολογική. Σίγουρα θα κρύβει οικονομικό θέμα και βεβαίως η στοχοποίηση κατά καιρούς πολιτικών προσώπων έχει τον πολιτικό της λόγο. Ας μην ξεχνάμε ότι ο ίδιος ο κ. Τράγκας άνοιξε πόλεμο μέσω του Σκάι κατά του Μητσοτάκη (εδώ του βγάζουμε το καπέλο, καλά έκανε), διότι τότε το αφεντικό του ο Αλαφούζος είχε ανοικτές δικαστικές εκκρεμότητες και έπρεπε να ρίξει την κυβέρνηση.

Τώρα λοιπόν, από τη συχνότητα του Αλτερ, και με άξιο συμπαραστάτη το “καλό παιδί” της δημοσιογραφίας, άνοιξε νέους πολέμους για το καλό του εκδότη- ιδιοκτήτη, ο οποίος με την σειρά του εφεύρε τον “αυριανισμό”. Βγαίνουν και λένε ότι τους πολεμούν “μεσαία συγκροτήματα, άλλοι εκδότες και μιντιάρχες που θέλουν να πάρουν την πίτα της διαφήμισης από το Αλτερ. Μιλούν για ανεξάρτητη δημοσιογραφία, για ελεύθερες φωνές και άλλα τέτοια αστεία.

Για την ταμπακιέρα, όμως, κουβέντα. Υπάρχουν ή όχι εικονικά τιμολόγια; Πήγε η σημερινή κυβέρνηση να τους βάλει στην περαίωση από το παράθυρο, ή όχι; Τους “ξεσκόνιζαν” τους διάφορους υπουργούς μέχρι να μπουν στη ρύθμιση κι όταν δεν μπήκαν άρχισε ο πόλεμος;

Βάζουν μπροστά τους εργαζόμενους που θα μείνουν άνεργοι, ή τη δημοσιογραφία που θα χάσει μια … ανεξάρτητη φωνή.

Με πόσα χρήματα μετριέται η ανεξαρτησία κύριοι;

Μήπως με 50 εκατ. σε εικονικά και πλαστά τιμολόγια;

Εν πάση περιπτώσει, δημοσιογράφοι στο επίπεδο αυτό έφεραν τη δημοσιογραφία σ’ αυτό το χάλι όπου όλος ο κόσμος ξέρει μόνο μια λέξη. Τον Τράγκα βλέπει κάθε μέρα να ωρύεται, όλοι ίδιοι είναι σου λέει – αυτό για όσους χειροκροτούν καθημερινά που βλέπουν τον κ. Τράγκα να “κτυπάει” την κυβέρνηση.

Το μεγάλο στοίχημα είναι αν οι πολιτικοί έχουν το σθένος να κόψουν τον ομφάλιο λώρο με την παραδημοσιογραφία και τα μεγάλα συμφέροντα στον τύπο.

Αν το καταφέρουν θα έχουν προσφέρει ύψιστες υπηρεσίες στην κοινωνία και θα απαλλάξουν τον κόσμο από τους… Κορλεόνε των Media, όποιοι κι αν είναι αυτοί.

Πηγή: antinews.gr

Η Χώρα της Κυριακής πουλούσε κατά Μ.Ο1.955 φύλλα ενώ η καθημερινή έκδοση της εφημερίδας πολύ σπάνια ξεπερνούσε τα 1.000 φύλλα…

Παρ ‘ όλα αυτά , το Ελληνικό Δημόσιο δαπάνησε 2.611.007 ευρώ για να διαφημιστεί στη Χώρα της Κυριακής και ακόμα 662.086 ευρώ για να διαφημιστεί στην καθημερινή έκδοση !

Συνολικά , το συγκρότημα του Γιώργου Τράγκα έλαβε 3.273.093 ευρώ ! Σε καιρό οικονομικής κρίσης !

Πηγή: parapolitiki.com

.

.

.