Βαξεβάνιος Ορθολογισμός

Διάβασα πολύ προσεκτικά το άρθρο του Κ. ΒαξεβάνηΟρθολογικός κανιβαλισμός” (koutipandoras.gr/40840/ορθολογικός-κανιβαλισμός.html).

Και ερωτώ:
δεν ήταν ορθολογικός κανιβαλισμός κ. Βαξεβάνη κάτι μισθοι 3500 eur σε κάτι χρεωκοπημένους οργανισμούς του δημοσίου που γνωρίζουμε όλοι? Τους γνωρίζετε κι εσείς φαντάζομαι, σωστά?

Γιατί είναι ορθολογικός κανιβαλισμός να θέλω εγώ ως ιδιωτικός υπάλληλος να παίρνει τώρα τα μισο μισθό από μένα ο δημόσιος υπάλληλος που για τόσα χρόνια έπαιρνε τα διπλα λεφτά για λιγότερη δουλειά?

Όταν εμεις τρώμε το κρέας, είναι νόστιμο. Όταν μας τρώνε εμάς είναι κανίβαλοι?

Όταν εγώ ζω εδώ και 20 χρόνια με 1000 ευρώ είναι ωραία? Και πρέπει να νοιάζομαι για τον μηχανοδηγό του ΟΣΕ ή για τον υπάλληλο της ΕΡΤ που έπεσε από τα 3000 στα 1000 τώρα?

Ο Ρέστης, τα 524 εκ., ο Μπόμπολας, η ΕΡΤ, και το Πρώτο Θέμα

 

Του Μάκη Ντόβολου.

Η σύλληψη του εφοπλιστή – «φορολόγησε με αν μπορείς»- Βίκτωρα Ρέστη με τις κατηγορίες της υπεξαίρεσης και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος, ήταν το τελευταίο επεισόδιο στον πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ των διαφόρων ομάδων οικονομικών συμφερόντων καθώς φαίνεται πως η «επόμενη ημέρα» δεν τους χωρά όλους.

restis1

Ο πόλεμος αυτός συνοδεύεται από πιπεράτες αποκαλύψεις για τα όργια που συμβαίνουν στο επιχειρηματικό πεδίο, την ίδια ώρα που μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού στενάζει κάτω από τη φτώχεια και την ανέχεια.

Η εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», συμφερόντων της γνωστής οικογένειας Μπόμπολα, έδωσε στη δημοσιότητα το πόρισμα του πρόεδρου της αρχής για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, και αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Παναγιώτη Νικολούδη, σύμφωνα με το οποίο ο Βίκτωρας Ρέστης (μέτοχος σε διάφορα μέσα ενημέρωσης όπως στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA ενώ στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα συμμετέχει ο συγκατηγορούμενος για την ίδια υπόθεση Α. Πάλλης) φέρεται να έδωσε δάνειο ύψους 5,8 εκατ. ευρώ από την τράπεζα ιδιοκτησίας του FBB στον… εαυτό του και σε μέλη της οικογένειας του μέσω αλυσίδας offshore εταιρειών. Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσε η μήνυση του υπέβαλε στις 14 Μαρτίου 2013 η νέα διοίκηση της FBB καθώς το εν λόγω δάνειο χορηγήθηκε στις 13 Ιουνίου 2012 στην εταιρία ΑΑΜ HOLDINGS S.A (μία από τις εξωχώριες εταιρίες του εφοπλιστή Ρέστη) δίχως εγγυήσεις.

Που πήγαν 524 εκατ. ευρώ;

Το μεγάλο, όμως, ζητούμενο της έρευνας είναι η «μαύρη τρύπα» ύψους 524 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν επισφαλείς δανειοδοτήσεις της τράπεζας και τις οποίες κινδυνεύει να πληρώσει ο έλληνας φορολογούμενος. Υπόθεση που μοιάζει σε πολλά σημεία με εκείνη του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη ο οποίος ήδη βρίσκεται στο Κορυδαλλό με κατηγορίες ότι δανειοδοτούσε εταιρίες συμφερόντων του μέσω της τράπεζας στην οποία ήταν ο βασικός μέτοχος.

Απάντηση μέσω «Πρώτου Θέματος»

Η απάντηση από την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», συμφερόντων ΠάλληΘέμου Αναστασιάδη και Καραμήτσου, ήρθε την ίδια ημέρα! Ειδικότερα το ρεπορτάζ αναφέρει πως σε συμπληρωματική του κατάθεση ο εξάδελφος του Άκη Τσοχατζόπουλου, Νίκος Ζήγρας, υποστήριξε πως ο πρώην υπουργός κατέβαλε στον μεγαλοεκδότη Φώτη Μπόμπολα 400.000 ευρώ σε μετρητά, χωρίς το ποσό να δηλωθεί, δηλαδή ήταν «μαύρα» προκειμένου να αγοράσει το μερίδιο του από την επιχείρηση που διατηρούσε επί της οδού Πατησίων (πρόκειται για το καφέ – μπαρ «Στοά»- το οποίο στη συνέχεια πέρασε στη κατοχή του γιού του Άκη Τσοχατζόπουλου, Αλέξανδρου). Η εφημερίδα αφήνει να εννοηθεί πως τα χρήματα αυτά προέρχονταν από τις μίζες για τα εξοπλιστικά και ξεπλύθηκαν μέσω της «Στοάς».

Την Τρίτη η εφημερίδα «Καθημερινή», συμφερόντων Αλαφούζου, αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη έλεγχος της Τράπεζας της Ελλάδας σχετικά με κινήσεις και μεθοδεύσεις που έγιναν από τη διοίκηση της τράπεζας FBB στο διάστημα πριν την απορρόφηση του υγιούς τμήματος της τράπεζας από την Εθνική (τον περασμένο Μάιο). Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ενδείξεις ότι η τράπεζα εμφάνισε ως εξυπηρετούμενα, δάνεια που στην πραγματικότητα δεν ήταν ενήμερα, επαναδιαπραγματευόμενη τους όρους τους και μεταφέροντας χρονικά την καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής.

Η ιστορία από κει και πέρα είναι λίγο πολύ γνωστή. Την ίδια ημέρα η ανακρίτρια Ρέα Κατσίβελη, με τη σύμφωνη γνώμη της εισαγγελέως διαφθοράς Ελένης Ράικου, εξέδωσε ένταλμα σύλληψης για τον πασίγνωστο εφοπλιστή τον οποίο και έπιασαν στην κυριολεξία με τις… πιτζάμες.

Ο Ειδικός Διαχειριστής της ΕΡΤ ήταν στην FBB

Αλλη μια πιπεράτη πληροφορία των τελευταίων ημερών που δεν είναι ευρέως γνωστή είναι πως ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ και νυν ειδικός διαχειριστής της ΝΕΡΙΤ Γκίκας Μάναλης, εργαζόταν ως τον περασμένο Μάρτιο στην τράπεζα FBB του Β. Ρέστη και κατείχε, μάλιστα, τη θέση του οικονομικού διευθυντή!

Το γεγονός αυτό είχε επισημάνει το «Nez» από τις 3 Απριλίου 2013, όταν ο κ. Μάναλης περνούσε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η οποία κατά πλειοψηφία ενέκρινε την τοποθέτηση του στην ΕΡΤ, με τον κ. Απ. Κακλαμάνη να τάσσεται αρνητικά και να του κάνει επίθεση για τις σχέσεις του με τον κ. Ρέστη.

Πως γίνεται μετά από όλα αυτά να μην πεις ότι γίνεται… της διαπλοκής το κάγκελο!

Πηγή

Χρύσανθος Λαζαρίδης: Σπάσαμε ένα Ταμπού (γελάνε τα γκαρσόνια)

Γελάνε από το πρωί τα γκαρσόνια στη Βαλαωρίτου με την ατάκα του Χρύσανθου Λαζαρίδη για την ΕΡΤ “σπάσαμε ένα ταμπού, κάτι που ήθελε η κοινωνία και που το εγκρίνει…”

Δεν γνωρίζουμε αν το ζαλιστικό αφτερ σεηβ με άρωμα λεμονιού του Οικονομέα, η φυσική λαγνεία που αναδύει ο Καμπουράκης,  η το γεγονός ότι βρέθηκε στο κανάλι της Ελληνίδας Κριστιάν Αμανπουρ Μαρίας Σπυράκη, ήταν αυτά που προκάλεσαν το προσωρινό βραχυκύκλωμα του, οξυδερκούς κατά τ΄ άλλα, συμβούλου του πρωθυπουργού μας.

Μπορεί να είναι και μια φυσική ροπή που έχουν οι σύμβουλοι των εκάστοτε ηγετών στηνδιαστροφή της πραγματικότητας.

Οταν έκλεισες μια κρατική “χωματερή” –όπως αποκαλεί την ΕΡΤ ο Γιάννης Στούπας-με 2600 εργαζόμενους για να την ξανανοίξεις με τον ίδιο αριθμό η και παραπάνω πως τολμάς να λες ότι σπας ταμπού. Το λιγότερο που έχει συμβεί είναι ότι έσπασες το κεφάλι σου. Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση υπέστη στην Αγία Παρασκευή ότι οι Αμερικανοί στο Βιετνάμ  και στην Κούβα.

Μόνο που την πανωλεθρία τους ανέλαβε να εξωραίσει το Χόλιγουντ.
Αυτό ακριβώς επιχειρεί και ο Λαζαρίδης την ώρα που οι εργαζόμενοι  της ΕΡΤ έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν ανέκδοτα για τον Κάπτεν Νέμο-υφυπουργό Καψή.

Αυτό το βαθιά διεφθαρμένο κράτος αναγνωρίζει στους δημόσιους οργανισμούς το δίδυμο παρακρατικό αδελφό του. Ως εκ τούτου αδυνατεί να τον πολεμήσει. Τρία χρόνια μνημόνιο καιη ξεφτιλισμένη πολιτική ηγεσία ετοιμάζεται να δεχθεί νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων, νέα χαράτσια, νέο μαστίγωμα των πολιτών την στιγμή που ο Στουρνάρας πετάει στη “χωματερή” της ΕΡΤ 200 εκατομμύρια αποζημιώσεις σε υπαλλήλους που θα επαναπροσλάβει. Αντε να χαθείτε γελοίοι…

Πηγή: kourdistoportocali.com/articles/22285.htm

 

Πάνος Κολιοπάνος: ο πρώην υπάλληλος του Κόκκαλη και του Πάγκαλου, πολιτευτής του Κουβέλη και στο ΔΣ του ΟΠΑΠ

Του Σταμάτη Ζαχαρού

Ο Πάνος Κολιοπάνος είναι ένας άνθρωπος παντός καιρού. Υπήρξε στέλεχος του Ομίλου Κόκκαλη σχεδόν από τη σύστασή του αλλά η ικανότητά του να «μυρίζεται» τις αλλαγές σε συνδυασμό με την ευχέρεια που έχει επιδείξει στην αλλαγή ρότας, τον κρατούν διαρκώς στο προσκήνιο σε διάφορες -και ετερόκλητες μεταξύ τους- θέσεις με τελευταία την καρέκλα στο Δ.Σ. του ΟΠΑΠ. Μια θέση που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά κυρίως λόγω της συγκυρίας.

Ο Σ. Κόκκαλης που έχει χτίσει μια αυτοκρατορία στο χώρο των τυχερών παιχνιδιών αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην επικείμενη αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Τυχερών παιχνιδιών. Ο Π. Κολιοπάνος έγινε ευρύτερα γνωστός από τη θητεία του στην εφημερίδα Επικαιρότητα. Ένα από τα πρώτα εγχειρήματα του έλληνα μεγιστάνα Σ. Κόκκαλη στο χώρο του Τύπου. Κυρίως όμως έγινε γνωστός από τη μακρόχρονη παραμονή του στο τιμόνι του Ρ/Σ Flash, ιδιοκτησίας Ελένης Κόκκαλη. Ο σταθμός μεσουρανούσε ακόμη όταν ο Κολιοπάνος (έμπειρος στο να αναγνωρίζει τις κακοτοπιές) αποχώρησε πριν αρχίσει η εντροπία του σταθμού που για χρόνια βρισκόταν στις πρώτες θέσεις των μετρήσεων ακροαματικότητας. Μετά από μια σύντομη απόπειρα να ανοίξει τα φτερά του σαν επιχειρηματίας (λειτούργησε το Γυμναστήριο του Hilton), ο Κολιοπάνος αναζήτησε το 2010 προστασία στον ασφαλή κόσμο του πολιτικού συστήματος. Επιχείρησε αρχικά να «αποκατασταθεί» στον τομέα που γνωρίζει καλά. Δηλαδή τα ΜΜΕ και ειδικότερα την ΕΡΤ που είχε αποδειχθεί ασφαλές καταφύγιο για πολλά πρώην στελέχη του Τύπου. Η προσπάθεια του ήταν ανεπιτυχής καθώς υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις αλλά βρήκε τελικά καταφύγιο στο γραφείο του τότε αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Θ. Πάγκαλου, αναλαμβάνοντας τη θέση του Διευθυντή.

Καθώς όμως το ΠΑΣΟΚ έχανε την ορμή που του είχε δώσει το εκλογικό αποτέλεσμα του 2009, ο Κολιοπάνος εμπιστευόμενος το ένστικτό του, αποφάσισε πως είναι καιρός για μια ακόμη αλλαγή καριέρας. Αντί να είναι ένας απλός διευθυντής πολιτικού γραφείου (έστω και του πανίσχυρου Αντιπροέδρου) αποφάσισε να γίνει ο ίδιος πολιτικός. Ο παραδοσιακός πολιτικός χώρος του (το ΠΑΣΟΚ) βρισκόταν στα πρόθυρα του μαρασμού, όπως  ήδη κατέγραφαν οι δημοσκοπήσεις. Αποφάσισε λοιπόν να προσχωρήσει στη νεοσύστατη (και πολλά υποσχόμενη) ΔΗΜΑΡ, εκτιμώντας ότι με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να εξελιχθεί γρήγορα σε βασικό στέλεχος της παράταξης, όπως άλλωστε έκαναν και διάφοροι άλλοι χαμαιλέοντες του ευρύτερου «δημοκρατικού – σοσιαλιστικού» χώρου. Δυστυχώς όμως οι εκλογείς της ευρύτερης πατρίδας του (της Εύβοιας) δεν εκτίμησαν την μακρά πορεία του δίπλα σε πολιτικούς και παρά την θριαμβευτική είσοδο της ΔΗΜΑΡ στην Βουλή, ο Κολιοπάνος δεν εξελέγη Βουλευτής.

Καθώς όμως κανείς δεν χάνεται, ο Κολιοπάνος επανέλαβε τις προσπάθειές του για να βρεθεί στο τιμόνι της «ακέφαλης» τότε ΕΡΤ. Για μια ακόμη φορά η προσπάθεια του στέφθηκε με αποτυχία αλλά καθώς σ’ αυτή τη ζωή κανείς δεν χάνεται, οι νέοι πολίτικοι σύντροφοί του (η ΔΗΜΑΡ) τον πρότειναν για μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΠΑΠ.  Είναι άγνωστο το ποια προσόντα συνεκτιμήθηκαν για μια τέτοια πρόταση και ιδίως σε μια τόσο κρίσιμη φάση για την πορεία αποκρατικοποίησης του Οργανισμού. Μια αποκρατικοποίηση που θεωρείται ορόσημο για το μέλλον της χώρας. Ακόμη όμως και αν ο Κολιοπάνος θεωρείται εξαιρετικά χρήσιμος λόγω κάποιων δεξιοτήτων ή γνώσεων που έχει, η μακρόχρονη σχέση του με τον όμιλο Κόκκαλη, θα έπρεπε να είναι μείζων ανασταλτικός παράγοντας. Όχι απαραίτητα γιατί μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις που θα ληφθούν, αλλά κυρίως διότι θα μπορούσαν οι σχέσεις του με τον όμιλο να θεωρηθεί ότι εξασφαλίζουν προνομιακή ενημέρωση σε μια διαδικασία που ακόμη είναι στα σπάργανα. Οι υπόλοιποι μνηστήρες του ΟΠΑΠ θα μπορούσαν να επικαλεστούν κάτι τέτοιο πλήττοντας το κύρος της διαδικασίας. Αυτό από μόνο του θα έπρεπε να κάνει δυο φορές πιο προσεκτικούς όσους τον πρότειναν. Η μονίμως διαμαρτυρόμενη εκσυγχρονιστική αριστερά βρέθηκε σε θέση να ελέγχει πρόσωπα και καταστάσεις. Είναι στο χέρι της να δημιουργήσει νέα ήθη σαν αυτά που ευαγγελιζόταν κατά τα πέτρινα χρόνια της ελάσσονος αντιπολίτευσης ή να ξαναβρεθεί εκεί απαξιώνοντας τη δύναμη που της έδωσε η κάλπη σε μια προσπάθεια να συντηρήσει σχέσεις που παλιότερα η ίδια κατηγορούσε ως διαπλοκή…

.

.

το παρακάτω είναι ρεπορτάζ από το ProtoThema (20/4/12)
Στην αυθόρμητη ερώτηση “κι άλλος δημοσιογράφος θέλει να γίνει πολιτικός;”, απαντά ο Πάνος Κολιοπάνος με αυτόματο τρόπο σε όποιον κάνει κλικ στη διεύθυνση www.panoskoliopanos.gr : “Συμμετέχω, γιατί πιστεύω ότι χωρίς την υπέρβαση αυτού του πολιτικού συστήματος, η Ελλάδα δεν έχει μέλλον”.

Σε κόκκινο φόντο, όπως θα ταίριαζε σε έναν ενεργό πολίτη ταγμένο στο χώρο της κεντροαριστεράς, ο Πάνος Κολιοπάνος μιλάει για τις μεγάλες αγάπες του. Την Εύβοια, τις δημοκρατικές αξίες και τις προοδευτικές αντιλήψεις. Μπορεί για πολλά χρόνια να ήταν επικεφαλής μεγάλων μέσων ενημέρωσης στην Αθήνα, όμως η Εύβοια δεν βγήκε ποτέ από την καρδιά του. Και γι’ αυτό πολιτεύεται στο νησί του, έναν τόπο στον οποίο περνά περισσότερο χρόνο απ’ όσο βρίσκεται στην Αθήνα, με την Δημοκρατική Αριστερά του Φώτη Κουβέλη.”Να δουλέψω θέλω, με ανθρώπους που έχουν τις ίδιες αγωνίες με μένα. Και αν πετύχουμε κάτι, κέρδος θα είναι γι’ όλους και μια προσωπική δικαίωση. Διότι αν δεν προσπαθήσουμε όσοι, εν πάση περιπτώσει, δείξαμε έναν αυτοσεβασμό και μια έντιμη στάση απέναντι στην κοινωνία και το επάγγελμά μας, ποιοί θα ασχοληθούν με την ανάταξη του ευτελισμένου πολιτικού συστήματος;”, γράφει ο Κολιοπάνος στην ιστοσελίδα του. Όσοι τον γνωρίζουν, ξέρουν ότι το εννοεί.

Διατέλεσε επί εννέα χρόνια διευθυντής στο ραδιοφωνικό σταθμό Flash. Και έκανε τα ρεπορτάζ, τις ειδήσεις, τις αναλύσεις και τις συνεντεύξεις που μεταδίδονταν από τη συχνότητα των 96,1 στα FM συνώνυμο της αντικειμενικότητας και της εγκυρότητας. Επί των ημερών του, ειδήσεις και ενημέρωση στο ραδιόφωνο σήμαιναν Flash. Μπορεί να μην είχε την μεγαλύτερη ακροαματικότητα, ήταν όμως ο σταθμός που αναζητούσαν όλοι για να μάθουν τι συμβαίνει. Ο σταθμός που μετέδιδε σήμερα τα νέα της επόμενης μέρας, το ραδιόφωνο που διαμόρφωνε το ρυθμό της μέρας. Ως διευθυντής του Flash, ο Κολιοπάνος οραματίστηκε και τη δημιουργία της ιστοσελίδας flash.gr. Μιας διαδικτυακής πύλης περισσότερο, που αν λειτουργούσε σήμερα θα αποτελούσε πρώτη επιλογή για την ενημέρωση της μεγάλης πλειονότητας των Ελλήνων. “Δεν ήμουν ποτέ εξουσιομανής“, δηλώνει ο Κολιοπάνος και είναι μάλλον περιττό. Κι αυτό διότι αυτό το πιστοποιούν όσοι συνεργάστηκαν μαζί του. Ως δημοσιογράφος, επί πολλά χρόνια κατάφερε να αποδείξει ότι η κριτική δεν είναι το μόνο πράγμα που ξέρει να κάνει. Για την ακρίβεια, ίσως είναι αυτό που τον ενδιαφέρει λιγότερο. Και σήμερα έχει 17 μέρες για να παρουσιάσει στους πολίτες της Εύβοιας το όραμά του. Για το νησί που δεν έχει σοβαρό οδικό δίκτυο και τουριστικές υποδομές. Όσοι έχουν δουλέψει μαζί του μπορούν να βεβαιώσουν ότι ο Κολιοπάνος δεν είναι ο άνθρωπος που μένει απαθής. Οσοι τα τελευταία χρόνια παρακολουθούν τη διεισδυτική και αιχμηρή αρθρογραφία του στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα το γνωρίζουν καλά. Και γι’ αυτό κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής. Για να δείξει ότι υπάρχει ελπίδα και ότι το μέλλον δεν είναι τόσο δυσοίωνο όσο φαίνεται. Άλλωστε για να δούμε ένα καλύτερο μέλλον πρέπει να υπερβούμε το παλαιό πολιτικό σύστημα.

Τελικά, ο κ. Κολιοπάνος έλαβε την 5η θέση σε σταυρούς ανάμεσα σε 8 υποψήφιους της ΔΗΜΑΡ στον δήμο Κύμης.

Αννέτα Καββαδία προς Τσίπρα: μη μας αφήσετε μόνους!

Η απολυμένη δημοσιογράφος της ΕΡΤ Αννέτα Καββαδία απηύθυνε χαιρετισμό στην ομιλία Τσίπρα στο Σύνταγμα

Λίγα λεπτά πριν ξεκινήσει η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Σύνταγμα αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι στην εξέδρα ανέβηκε η απολυμένη συμβασιούχος της ΕΡΤ Αννέτα Καββαδία για να απευθύνει χαιρετισμό.

«Εμείς είμαστε εδώ και είμαστε όρθιοι!. Σας καλώ να μην μας αφήσετε μόνους. Δεν πρόκειται μόνο για τις δικές μας απολύσεις, πρόκειται για τη δημοκρατία!» είπε η Αννέτα Καββαδία η οποία συγκίνησε τους συγκεντρωμένους οπαδούς.

Πηγή: iefimerida.gr

Το τρελό πάρτι στην ΕΡΤ: με τι ιδρώτα βγάζουν τις Cayenne τα παιδιά του συστήματος

Ενα οικονομικό έγκλημα διαρκείας σε βάρος της δημόσιας περιουσίας και των Ταμείων της ΕΡΤ, το οποίο συνεχιζόταν παρά την αλλαγή κυβερνήσεων, διοικήσεων και προσώπων, αποκαλύπτεται μέσα από τα 9 συνολικά πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών ΔημόσΑυτό που αποδεικνύεται μέσα από τις εκθέσεις ελέγχου είναι ότι το έγκλημα εις βάρος της ΕΡΤ ήταν διακομματικό και διαχρονικό και εξελισσόταν, βεβαίως, με τη συμμετοχή όλων: διοικήσεων, ορισμένων συνδικαλιστών και εργαζομένων, αλλά και των σταρ της ενημέρωσης που λάμβαναν το δικό τους γενναίο μερίδιο από την πίτα. Υπερβολικοί μισθοί, παράνομα μπόνους, παράνομες αναθέσεις υψηλού κόστους, παράνομες προσλήψεις, πάρτι αδιαφάνειας στις μικτές παραγωγές, αλλά και επίορκοι υπάλληλοι που ήταν ταυτόχρονα και αρχισυνδικαλιστές συνθέτουν το παζλ της διαφθοράς και της σπατάλης μέσα στη δημόσια τηλεόραση. Η απόδοση ποινικών ευθυνών σε διοικούντες την ΕΡΤ κατά το πρόσφατο παρελθόν δεν έχει φωτίσει έως σήμερα όλες τις πτυχές του διαχρονικού αυτού σκανδάλου, ενώ οι πειθαρχικές ποινές-χάδι που επιβλήθηκαν σε εμπλεκόμενους υπαλλήλους λειτούργησαν ως ιδανικό κουκούλωμα της υπόθεσης. Την ίδια στιγμή ο Ελληνας φορολογούμενος περιμένει ακόμα πειστική απάντηση από επίσημα χείλη για τα έργα και τις ημέρες της ΕΡΤ, χρηματοδοτώντας με συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια τους φουσκωμένους προϋπολογισμούς της.

Παράνομες προσλήψεις και υπερβολικές αμοιβές στην ΕΡΤ καταγράφονται στο πόρισμα του Ιουλίου 2010, με τον όρο «Εξωτερικός Συνεργάτης» να ταυτίζεται με την πορεία της κρατικής τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια. Το 2007 απασχολούνταν στην ΕΡΤ, πλέον των μονίμων υπαλλήλων της, 1.017 εξωτερικοί συνεργάτες, ενώ το 2008 προσελήφθησαν 1.389 συνεργάτες, στοιχίζοντας στην εταιρεία 25.567.599 ευρώ, εκ των οποίων έλαβαν 8.445.505 ευρώ 113 άτομα. Δηλαδή το 8% των συμβασιούχων έλαβε ως αμοιβή το 33% του συνολικού κόστους. Το αντίστοιχο νούμερο για το 2009 ήταν 1.195 συμβάσεις μίσθωσης έργου, με τις συνολικές αμοιβές να ανέρχονται σε 25.518.425 ευρώ, εκ των οποίων 125 άτομα έλαβαν 8.928.342 ευρώ. Δηλαδή το 10% των συμβασιούχων έλαβε ως αμοιβή το 35% του συνολικού κόστους.

Στο πόρισμα αυτό περιλαμβάνεται και ο κατάλογος με τους καλύτερα αμειβόμενους δημοσιογράφους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στη λίστα των συμβάσεων άνω των 40.000 ευρώ ετησίως, οι μηνιαίες αποδοχές εξωτερικών συνεργατών της ΕΡΤ τη διετία 2008-2009 κυμάνθηκαν μεταξύ 3.500 ευρώ και 65.000 ευρώ. Οπως συνάγεται από την έκθεση, ο τομέας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είχε την τιμητική του, με τους εξωτερικούς συνεργάτες της ΕΡΤ να αποτελούν μακράν την κορυφή της μισθολογικής πυραμίδας της εταιρείας. Σε αυτό το πλαίσιο, χαρακτηριστικά παραδείγματα το έτος 2008 ήταν η Σεμίνα Διγενή, λαμβάνοντας το ποσό των 398.950 ευρώ για έξι μήνες, με τους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου στη δεύτερη θέση των υψηλότερα αμειβόμενων με 450.000 ευρώ έκαστος τον χρόνο. Πιο πίσω ήταν η Πόπη Τσαπανίδου, με 277.831 ευρώ ετησίως. Το φράγμα των 150.000 ευρώ πέρασαν οι Μπήλιω Τσουκαλά, με ετήσιες αποδοχές 176.400 ευρώ, Αννα Παναγιωταρέα, με 157.680 ευρώ, Πηνελόπη Γαβρά με 150.840 ευρώ και ο Μιχάλης Κεφαλογιάννης, με 150.000 ευρώ. Την ίδια χρονιά ο Γιάννης Πολίτης λάμβανε 144.000 ευρώ, η  Ειρήνη Νικολοπούλου 140.160 ευρώ, ενώ ο Στέλιος Κούλογλου προσέφερε τις δημοσιογραφικές του υπηρεσίες αντί 95.462,70 ευρώ το εξάμηνο.

Το 2009 υπήρξαν μικρές μεταβολές στις αμοιβές κάποιων από τα γνωστά ονόματα της ΕΡΤ εκείνη την περίοδο, ενώ η πλειονότητά τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα αποδοχών. Ειδικότερα, το δίδυμο Λυριτζής -Οικονόμου έλαβε 342.000 ευρώ ο καθένας, ενώ στην Πόπη Τσαπανίδου καταβλήθηκαν 257.030 ευρώ. Αμετάβλητες παρέμειναν οι αποδοχές των Τσουκαλά και Γαβρά, ενώ τα ετήσια εισοδήματα της Ειρήνης Νικολοπούλου από την ΕΡΤ ήταν της τάξης των 133.152 ευρώ. Λίγο κάτω από τα 150.000 ευρώ συναντάμε την Αννα Παναγιωταρέα, με 149.796 ευρώ τον χρόνο, όπως επίσης και τον Τέρενς Κουίκ, με 136.800 ευρώ, με το ίδιο ακριβώς ποσό να καταβάλλεται στον Γιάννη Πολίτη, ενώ ο Χρίστος Βασιλόπουλος για απασχόληση 8 μηνών έλαβε το ποσό των 126.000 ευρώ. Οπως σημειώνεται, η σύναψη των συγκεκριμένων συμβάσεων και ο καθορισμός των αμοιβών τους γινόταν, όπως επί λέξει αναφέρεται στο πόρισμα, «κατ’ ουσίαν με απευθείας αναθέσεις και διαπραγματεύσεις, χωρίς η ΕΡΤ να απευθύνεται με δημόσια πρόσκληση στην ανοιχτή αγορά, γεγονός που ενδεχομένως θα συμπίεζε και τις αμοιβές των ανωτέρω εξωτερικών συνεργατών».

Ολα αυτά λάμβαναν χώρα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, παρότι από το 2005 είχε συμφωνηθεί μεταξύ ΕΡΤ και εργαζομένων να περιοριστούν οι αναθέσεις εκτέλεσης έργου, καθώς από το 2004 είχαν μετατραπεί οι συμβάσεις 1.498 υπαλλήλων σε αορίστου χρόνου. Μάλιστα, όπως προέκυψε από τον έλεγχο, σε αρκετές περιπτώσεις συμβάσεις εξωτερικών συνεργατών ανανεώνονταν παράνομα, ενώ παρανόμως συνοδεύονταν και από αντίστοιχες αυξήσεις αμοιβής. Κατά το ίδιο σκεπτικό, δεν έγινε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ για 155 άτομα, κατά παράβαση της νομοθεσίας, η απαιτούμενη τρίμηνη διακοπή μεταξύ των διαδοχικών συμβάσεων. Μάλιστα οι γενικοί διευθυντές και διευθυντές που εισηγούνταν την υπογραφή των παράνομων αυτών συμβάσεων βεβαίωναν ότι τηρούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο διατάξεις.

Πέραν όμως από τους υψηλόμισθους εξωτερικούς συνεργάτες, παρατηρήθηκε το φαινόμενο αναφορικά με τους συμβασιούχους κάτω των 3.000 ευρώ μηνιαίως ότι δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί το συγκεκριμένο έργο για το οποίο χρειάζονταν οι υπηρεσίες τους. Οσο για τα βιογραφικά των προσλαμβανόμενων, αυτά δεν αξιολογούνταν καν από την αρμόδια επιτροπή, αφού αρκούσε η διαβεβαίωση του διευθυντή ή του γενικού διευθυντή για τα προσόντα των απασχολούμενων! Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις καταστάσεις μηχανογράφησης των μονίμων υπαλλήλων της ΕΡΤ, η διοίκηση είχε δώσει άδεια σε εκατοντάδες εργαζομένους να έχουν παράλληλη απασχόληση. Πρόκειται για 371 μόνιμους υπαλλήλους το 2008 και 398 συναδέλφους τους το 2009.

Παράνομα μπόνους

Το ίδιο πόρισμα κατέδειξε ότι η διοίκηση της ΕΡΤ υπήρξε ιδιαίτερα γαλαντόμα προς συγκεκριμένους εργαζομένους της εταιρείας, αφού την τριετία 2006-2008 τους κατέβαλε παράνομα ως μπόνους 2.329.867 ευρώ. Ειδικότερα, το 2006 χορηγήθηκαν ως χρηματική αμοιβή 1.450.753 ευρώ σε 215 εργαζομένους, το 2007 δόθηκαν 168.460 ευρώ σε 53 εργαζομένους και το έτος 2008 καταβλήθηκε το ποσό των 710.654 ευρώ σε 134 εργαζομένους. Αποδέκτες των χρημάτων αυτών ήταν εντεταλμένοι σύμβουλοι, γενικοί διευθυντές, προσωπικό ειδικών θέσεων, δικηγόροι και υπάλληλοι αορίστου χρόνου. Τα μπόνους αυτά χορηγήθηκαν χωρίς να αναφέρονται σε εξαιρετικές πράξεις των υπαλλήλων, σχετικές με την άσκηση της υπηρεσίας τους, αλλά σε ενέργειες τρέχουσας φύσης που περιλαμβάνονται στην άσκηση των υπαλληλικών τους καθηκόντων.

Στην κορυφή του σχετικού πίνακα φιγουράρει το όνομα του τότε εντεταλμένου συμβούλου Γιώργου Χουλιάρα, που έλαβε 93.500 ευρώ μπόνους επειδή, όπως σημειώνεται στο σχετικό έγγραφο, «συνέβαλε τα μέγιστα στον συντονισμό των τομέων εκείνων της εταιρείας που εποπτεύει», καθώς και 18.454 ευρώ ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Το ποσό των 43.800 ευρώ ως μπόνους, αφού «συνέβαλε στα μέγιστα στην εύρυθμη λειτουργία του τομέα ευθύνης του» έλαβε και ο τότε γενικός διευθυντής ραδιοφωνίας, Αντώνης Ανδρικάκης, πλέον των 20.838 ευρώ ως μέλος επιτροπής και διοικητικού συμβουλίου. Ανάλογες αμοιβές επιβράβευσης του έργου τους καταβλήθηκαν σε όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, ενώ μικρότερα ποσά δόθηκαν, μεταξύ άλλων, σε ηλεκτρονικούς, ηχολήπτες, εικονολήπτες, διοικητικούς, καθώς και σε τρεις γραμματείς του προέδρου της ΕΡΤ, λόγω του ότι «απέδωσαν αποτελεσματικά στην εύρυθμη λειτουργία του γραφείου προέδρου»!

Κρίσιμο είναι το γεγονός ότι τα ποσά αυτά δεν γίνονταν γνωστά στο υπόλοιπο προσωπικό της εταιρείας, όπως επιβάλλεται από τις αντίστοιχες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΕΡΤ. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, στην πλειονότητα των υπαλλήλων που λάμβαναν μπόνους «παρατηρείται σημαντική σώρευση των χρηματικών αμοιβών με πρόσθετες αμοιβές, αμοιβές για υπερωρίες, υπερεργασία και εξαιρέσιμα και αμοιβές για διάφορες επιτροπές». Επιπλέον, χορηγήθηκαν αμοιβές σε 120 εργαζομένους της ΕΡΤ Α.Ε. για την επιτυχή διεξαγωγή του διαγωνισμού Eurovision Αθήνα 2006, ύψους 460.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα σχεδόν το σύνολο αυτών των εργαζομένων, όπως προέκυψε από τη μισθολογική τους κατάσταση, αμείβονταν και με πρόσθετες αποδοχές. «Οι αμοιβές αυτές χορηγήθηκαν ενώ ο προϋπολογισμός της διοργάνωσης, στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονταν αυτές, ανήλθε στα 9.011.125 ευρώ από τα 5.500.000 ευρώ που είχαν αρχικά προϋπολογισθεί».

Παράνομες αναθέσεις

Απευθείας αναθέσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε εταιρείες που δεν είχαν καν συσταθεί, υπογραφές συμβάσεων μεταγενέστερων της τέλεσης του έργου που περιέγραφαν, ανεξήγητες υπερκοστολογήσεις δεκάδων χιλιάδων ευρώ και βεβαιώσεις εκ μέρους της διοίκησης ότι εταιρείες στις οποίες ανέθεταν δουλειές διέθεταν την απαραίτητη εμπειρία χωρίς όμως οι ίδιες να απασχολούν ούτε έναν εργαζόμενο! Αυτά τα πραγματικά απίστευτα διαπίστωσε ο έλεγχος τον Φεβρουάριο του 2011 για τα πεπραγμένα της διοίκησης αναφορικά με το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης το 2006 και τη χριστουγεννιάτικη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής την ίδια χρονιά, αναθέσεις μη σύννομες, κατά το σχετικό πόρισμα.

Ειδικότερα, ο τότε εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ, Γιώργος Χουλιάρας, και ο τότε διευθυντής παραγωγής, Περικλής Παπαδημητρίου, υπέβαλαν στην αρμόδια Διεύθυνση Προμηθειών της κρατικής τηλεόρασης τις προσφορές τριών εταιρειών παραγωγής για τη διοργάνωση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που, όπως αποδείχτηκε, είχαν κοινό εταίρο, χωρίς «όμως να προκύπτει αρμοδιότητά τους» για κάτι τέτοιο. Αν και όπως σημειώνεται ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ υπέβαλε την προσφορά της Bug Stage Α.Ε. στις 13-09-2006, «η εταιρεία δεν είχε καν συσταθεί όπως προκύπτει από το αρ. 3841 συμβολαιογραφικό έγγραφο σύστασής της με ημερομηνία 11-10-2006»!
Η εταιρεία αυτή άρχισε να υφίσταται ουσιαστικά από τις 30 Οκτωβρίου 2006, όταν καταχωρήθηκε στο μητρώο ανωνύμων εταιρειών, δύο ημέρες δηλαδή πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης! Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η Bug Stage Α.Ε. πήρε τελικά τη δουλειά «σε περίοδο που η εν λόγω εταιρεία δεν είχε συσταθεί καν»! Στο ίδιο πλαίσιο, ο τότε εντεταλμένος σύμβουλος και ο διευθυντής παραγωγής της ΕΡΤ βεβαίωσαν ότι η ανάδοχος εταιρεία διέθετε τόσο την απαραίτητη εμπειρία στον χώρο του θεάματος όσο και εξειδικευμένο προσωπικό σε διάστημα που η ίδια όχι μόνο δεν είχε συσταθεί, αλλά και «όταν τελικώς συστάθηκε δεν απασχόλησε κανέναν εργαζόμενο για το έτος 2006»!

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η επίμαχη σύμβαση υπογράφηκε 10 ολόκληρες ημέρες μετά το τέλος του φεστιβάλ, με αποτέλεσμα οι αντίστοιχες ποινικές ρήτρες να είναι άνευ ουσίας, ενώ «μη σύννομη» κρίνεται και η βεβαίωση παραλαβής του έργου από τον εντεταλμένο σύμβουλο. Οσο για το κόστος του φεστιβάλ, αν και βάσει των παραστατικών της Bug Stage Α.Ε. η εκδήλωση στοίχισε 183.689,68 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και με το κέρδος 14% της εταιρείας να συμπεριλαμβάνεται, η ΕΡΤ της κατέβαλε το ποσό των 278.353,25 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ή αλλιώς 94.663,57 ευρώ περισσότερα! Οσο για τη μη σύννομη απευθείας ανάθεση της χριστουγεννιάτικης συναυλίας της στο Μέγαρο Μουσικής στην ίδια εταιρεία,  η οικονομική ζημία της ΕΡΤ προσδιορίζεται στα 31.829,29 ευρώ.

«Πάρτι» στις μικτές παραγωγές

Ατελείωτο πάρτι αποδεικνύεται, με βάση έκθεση τον Νοέμβριο του 2010, ότι στήθηκε στις μικτές παραγωγές της ΕΡΤ, καθώς δεν τηρούνταν ούτε στο ελάχιστο οι προβλεπόμενες διαδικασίες, με το κρατικό χρήμα να μοιράζεται απλόχερα δεξιά και αριστερά. Κατά τα έτη 2006 έως τον Απρίλιο του 2010 υλοποιήθηκαν 13 μικτές παραγωγές τηλεοπτικού προγράμματος, με τον έλεγχο να φέρνει στο φως ενδιαφέρουσες πτυχές του τρόπου λειτουργίας της κρατικής εταιρείας. Την τιμητική τους είχαν τα τιμολόγια, που αναγνωρίζονταν και πληρώνονταν στους παραγωγούς από την ΕΡΤ χωρίς την προσκόμιση αντίστοιχων παραστατικών δαπανών! Στην περίπτωση δε που τα παραστατικά προσκομίζονταν, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ τα αποδέχονταν παρά το γεγονός ότι δεν είχαν σχέση με οδοιπορικά έξοδα, είτε αποζημιώνονταν ήδη βάσει άλλων κεφαλαίων του κοστολογίου.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή Κοστολογίου της ΕΡΤ υπολόγιζε την αμοιβή των εταιρειών παραγωγής και επί του προϋπολογισθέντος ποσού των οδοιπορικών εξόδων, με αποτέλεσμα να καταβάλλεται στον παραγωγό μεγαλύτερο ποσό από τη νόμιμη αμοιβή. Οσον αφορά στους παρουσιαστές των εκπομπών αυτών, με την πιο δαπανηρή να κοστίζει 35.800 ευρώ ανά επεισόδιο, αποδείχτηκε ότι υπήρξαν περιπτώσεις που δεν είχαν υπογράψει καν σχετική σύμβαση για τη συμμετοχή τους.

Επιπλέον, παρά τη ρητή απαγόρευση έμμεσης διαφήμισης, οι μικτές παραγωγές της ΕΡΤ είχαν μετατραπεί σε παροχή δωρεάν διαφημιστικού χρόνου σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Ξενοδοχεία, εστιατόρια, κρουαζιερόπλοια, προϊόντα και πάσης φύσεως υπηρεσίες και αγαθά μέχρι και φάρμακα έκαναν παρέλαση μέσα από τους τηλεοπτικούς δέκτες. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να προκαλείται οικονομική ζημία της ΕΡΤ, καθώς αν οι συγκεκριμένες ενέργειες τιμολογούνταν σύμφωνα με τα ισχύοντα κοστολόγια περί τακτικής διαφήμισης, θα απέφεραν σημαντικά έσοδα στην εταιρεία. Το συμπέρασμα του ελέγχου είναι αφοπλιστικό: «Στις περισσότερες μικτές παραγωγές δεν κατατέθηκε τόσο στο μέσον όσο και στην παράδοση του τελευταίου επεισοδίου η προβλεπόμενη από τις συμβάσεις βεβαίωση εξόφλησης όλων των συντελεστών παραγωγής. Το γεγονός αυτό ενέχει τον κίνδυνο να πληρώνονται συντελεστές οι οποίοι αν και συμπεριλαμβάνονταν στο κοστολόγιο ουδέποτε απασχολήθηκαν στο πλαίσιο των συγκεκριμένων παραγωγών».

Γιώργος Μπράμος 
Ο υποψήφιος της ΔΗΜ.ΑΡ. στην Α’ Αθήνας πήρε θέση ειδικού συμβούλου με 3.500 ευρώ τον μήνα

Μη σύννομες προσλήψεις

Στην παράνομη πρόσληψη τεσσάρων τεχνικών συμβούλων, σύμφωνα με το πόρισμα, προχώρησε η διοίκηση της ΕΡΤ το 2005, καταβάλλοντας συνολικά 218.000 ευρώ, χωρίς όμως να υλοποιηθεί ποτέ το έργο για το οποίο πληρώθηκαν. Η μη σύννομη απευθείας ανάθεση με τέσσερις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών υπάχθηκε στις διατάξεις περί δημοσίων έργων χωρίς να συνδέονται με την εκτέλεση κάποιου τεχνικού έργου (!), ενώ αντίθετα έπρεπε να προκηρυχθεί ανοικτός διαγωνισμός για την επιλογή των αναδόχων του έργου. Επιπλέον, δεν ορίστηκε επιτροπή οριστικής και προσωρινής παραλαβής, ούτε συνδέθηκε η τμηματική καταβολή του τιμήματος ανάλογα με την πρόοδο υποβολής των επιμέρους παραδοτέων, αλλά οι τεχνικοί σύμβουλοι πληρώθηκαν απλώς με τη διαβίβαση αντίστοιχων αποδείξεων παροχής υπηρεσιών. Το πλέον εντυπωσιακό, όμως, σε αυτή την υπόθεση, είναι πως από τους τέσσερις τεχνικούς συμβούλους μόνο ο ένας κατείχε ειδικότητα σχετική με αυτές που απαιτούνταν για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο! Αν και η ΕΡΤ κατέβαλε κανονικότατα τις συμφωνημένες αμοιβές στους συνεργάτες της, οι ίδιοι δεν υπέβαλαν το σύνολο των παραδοτέων των συμβάσεών τους, με αποτέλεσμα τη μη άρτια και εμπρόθεσμη εκπλήρωση των απορρεουσών από τις συμβάσεις υποχρεώσεών τους. Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση της ΕΡΤ προχώρησε στη σύνταξη τεσσάρων βεβαιώσεων εκπλήρωσης συμβατικών υποχρεώσεων για τους τεχνικούς συμβούλους χωρίς το συμβατικό αντικείμενο να έχει ολοκληρωθεί.

Ματίνα Ρέτσα 

Η υποψήφια της Ν.Δ. στην Εύβοια τοποθετήθηκε ειδική σύμβουλος με 3.000 ευρώ τον μήνα

Παράνομη διαφήμιση

Περίεργα πράγματα συνέβαιναν και με τις χορηγίες στην ΕΡΤ, καθώς διαπιστώθηκε ότι αντισταθμίζονταν με διαφημιστικό χρόνο στερώντας στην πράξη από την εταιρεία σημαντικά έσοδα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σύμβασης χορηγίας μεταξύ της ΕΡΤ Α.Ε. και της Αεροπορίας Αιγαίου Ανώνυμης Αεροπορικής Εταιρείας το 2006, με την ανάληψη της συμβατικής υποχρέωσης από την ΕΡΤ για την άπαξ μετάδοση ενός διαφημιστικού μηνύματος διάρκειας 40” σε ένα διάλειμμα της εκπομπής «Αθλητική Κυριακή». Η χορηγία αφορούσε στην παραχώρηση ηλεκτρονικού μηχανήματος για τη γραφική ανάλυση των φάσεων και ενός παρουσιαστή σχολιαστή των φάσεων. Σύμφωνα με τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ αποτελούσε διαφήμιση, η οποία έπρεπε να τιμολογηθεί από την ΕΡΤ με τα ισχύοντα τιμολόγια περί διαφήμισης, κάτι που δεν έγινε, με αποτέλεσμα «την επέλευση ζημίας σε βάρος της ΕΡΤ λόγω διαφυγόντων εσόδων». Επιπλέον, το λογότυπο της χορηγού εμφανιζόταν με χρήση ειδικών γραφικών στη μέση του γηπέδου, παρέχοντας ουσιαστικά δωρεάν διαφήμιση στην εν λόγω εταιρεία, εις γνώση των τότε διοικούντων της ΕΡΤ. «Η διοίκηση της ΕΡΤ (πρόεδρος-διευθύνοντας σύμβουλος), παρά το ότι γνώριζε το ανωτέρω θέμα, δεν προέβη σε οποιαδήποτε ενέργεια διερεύνησης των γενόμενων καταγγελιών, όπως προκύπτει και από το σχετικό δελτίο τύπου που εξεδόθη», αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα.ιας Διοίκησης που συντάχτηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια αναφορικά με τα πεπραγμένα στην κρατική ραδιοτηλεόραση.

Παναγιώτης Καλφαγιάννης

Ο αρχισυνδικαλιστής και  η κατηγορία για απάτη με τα επιδόματα-μαϊμού

Ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ, που τώρα πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις, κατηγορήθηκε
για «απάτη κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια» σε βάρος της ΕΡΤ, καθώς τη ζημίωσε κατά 44.000 ευρώ

Στη λίστα των επίορκων και προς απόλυση δημοσίων υπαλλήλων βρίσκεται ο  πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ κ. Παναγιώτης Καλφαγιάννης και η σύζυγός του Ευφροσύνη, επίσης υπάλληλος στην ΕΡΤ.  Ο αρχισυνδικαλιστής που πρωταγωνιστεί στις κινητοποιήσεις κατά του λουκέτου στη δημόσια τηλεόραση, εμπλέκεται σε «απάτη κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια» σε βάρος της ΕΡΤ. Ο ίδιος πάντως υποστηρίζει ότι πρόσφατα εκδόθηκε βούλευμα που τον απαλλάσσει από τις κατηγορίες, σε σχετική επικοινωνία όμως με το «ΘΕΜΑ» αρνήθηκε να μας δώσει οποιαδήποτε πληροφόρηση.

Πριν από έναν χρόνο, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών παρέπεμψε τον γνωστό συνδικαλιστή και τη σύζυγό του, επειδή έπειτα από έρευνα προέκυψε ότι για πέντε χρόνια λάμβαναν παράνομα επίδομα ασθενείας και τέκνου για την κόρη τους. Το ποσό που φαίνεται ότι εισέπραξε παράνομα το ζεύγος Καλφαγιάννη ανήλθε συνολικά στις 44.000 ευρώ.
Σύμφωνα με παραπεμπτικό βούλευμα, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΕΡΤ και η σύζυγός του κατηγορούνται ότι από το 2002 έως το 2007 λάμβαναν με ψευδείς βεβαιώσεις επιδόματα τέκνου και ασθενείας για την κόρη τους. «Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών ήταν να αποκομίσουν παράνομο περιουσιακό όφελος συνολικού ύψους 22.120,65 ευρώ ο καθένας, με αντίστοιχη περιουσιακή βλάβη της ΕΡΤ», αναφέρει το βούλευμα.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε το 2007, έπειτα από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στο Τμήμα Αποδοχών της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. Ο εσωτερικός έλεγχος διήρκησε σχεδόν δύο χρόνια και τον Φεβρουάριο του 2008 τα πορίσματα-φωτιά κατατέθηκαν στη διοίκηση της ΕΡΤ που άμεσα κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά. Ετσι, τον Μάρτιο του 2009 ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά των Παναγιώτη και Ευφροσύνης Καλφαγιάννη και τους επιβλήθηκαν περιοριστικοί όροι.

Την ίδια ώρα βέβαια ο κ. Καλφαγιάννης εκλεγόταν πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ με μόλις… 52 ψήφους, με το χρίσμα του ΠΑΣΟΚ  (συνολικά συμμετείχαν τότε στις αρχαιρεσίες μόλις 88 μέλη της Ομοσπονδίας). Οπως διαβάζουμε στο επίσημο site της ΠΟΣΠΕΡΤ, τα μέλη της αποτελούνται από 1.993 μόνιμους και 246 αορίστου χρόνου στην ΕΡΤ (εκτός δημοσιογράφων) και 1.000 μέλη από τον ιδιωτικό τομέα. Στις εκλογές του 2012 ο ίδιος επανεξελέγη με τη στήριξη όμως του ΣΥΡΙΖΑ. Τον περασμένο Μάρτιο ο κ. Καλφαγιάννης τοποθετήθηκε μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ στη θέση του κ. Αρίστωνα Κοντιζά.

Για την ιστορία, ο κ. Παναγιώτης Καλφαγιάννης διορίστηκε στην ΕΡΤ το 1987 σε θέση Διοικητικού – Οικονομικού ενώ το 1994 διορίστηκε και η σύζυγος του Ευφροσύνη ως Επιμελήτρια.

Ενδιαφέρον έχουν τα όσα αναφέρει σε άρθρο της για τον κ. Καλφαγιάννη η συγγραφέας κυρία Λένα Διβάνη, πρώην μέλος του Δ.Σ της ΕΡΤ. «Ο αρχισυνδικαλιστής Καλφαγιάννης ήταν ένας από τους δήμιους της ΕΡΤ, μαζί με τα κομματικά αφεντικά δεξιά και αριστερά που τον εξέθρεψαν, όπως εξέθρεψαν και όλα τα κακοήθη μελανώματα της δημόσιας τηλεόρασης».

Οι διορισμοί των τριών εταίρων 

Ποιοι εκλεκτοί της τρικομματικής κυβέρνησης τοποθετήθηκαν στα κρατικά κανάλια

Οι ίδιοι άνθρωποι που έκλεισαν την ΕΡΤ καταγγέλλοντας όργιο διαφθοράς, αδιαφάνειας και σπατάλης στους κόλπους της, αποδεικνύεται ότι διόριζαν στη δημόσια τηλεόραση από το παράθυρο μέχρι και την τελευταία στιγμή φίλους και ημετέρους. Με την αθάνατη μέθοδο του ειδικού συμβούλου και του προσωπικού ειδικών θέσεων, εκλεκτοί της κυβέρνησης αλλά και προσωπικά του κυβερνητικού εκπροσώπου, κ. Σίμου Κεδίκογλου, τοποθετήθηκαν σε υψηλά αμειβόμενα πόστα στην ΕΡΤ, γεγονός που θέτει σε αμφισβήτηση στην πράξη τη μαχητική ρητορική του κυβερνητικού εκπροσώπου υπέρ της πάταξης των σκανδαλωδών ρουσφετολογικών φαινομένων που στιγμάτισαν τη λειτουργία του κρατικού φορέα ενημέρωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι συγκεκριμένες προσλήψεις στοιχίζουν στην ΕΡΤ περισσότερα από 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο, όταν ο κ. Κεδίκογλου επικεντρώνει την επιχειρηματολογία του για την αναστολή λειτουργίας της δημόσιας τηλεόρασης στο σπάταλο αμαρτωλό παρελθόν της.

Η Ανθή Σαλαγκούδη, κόρη «γαλάζιου» υπουργού, τοποθετήθηκε στην ΕΡΤ με μισθό 3.500 ευρώ τον μήνα

Πρόκειται για τις περισσότερες από 30 επιλογές προσώπων που πραγματοποιήθηκαν σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία το βασικό ζητούμενο της κυβέρνησης ήταν η περιστολή του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο και η αναζήτηση προς απόλυση δημοσίων υπαλλήλων ώστε να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις της απέναντι στην τρόικα. Ενδεικτικό δε του τρόπου που εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται κάποιοι τη λειτουργία της ΕΡΤ ακόμα και σήμερα, πέρα από την κομματική ταυτότητα πολλών εκ των προσληφθέντων, είναι ότι μέσα από τους 2.500 εργαζομένους της εταιρείας δεν κατέστη δυνατό να βρεθούν γραμματείς για τα διευθυντικά στελέχη της. Αποτέλεσμα αυτής της «δυσκολίας» ήταν να προσλάβουν οι ίδιοι οι διευθυντές πρόσωπα της εμπιστοσύνης τους για να εκτελούν τα καθήκοντα της γραμματειακής υποστήριξης του γραφείου τους! Συνολικά 10 ιδιαιτέρες γραμματείς στελέχωσαν τα διευθυντικά γραφεία της ΕΡΤ όταν η συζήτηση για την υποαπασχόληση εργαζομένων της τροφοδοτούνταν από διάφορες πλευρές.

Στο πλαίσιο της διακομματικής συνεννόησης αλλά και ποσόστωσης διορίστηκαν σε θέσεις ειδικών συμβούλων και πολιτικά στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης. Μεταξύ αυτών, σε θέση ειδικού συμβούλου θεμάτων προγράμματος-ενημερωτικών εκπομπών τοποθετήθηκε ο δημοσιογράφος και υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην Περιφέρεια Αττικής, Αντώνης Λιάρος. Οι μικτές αποδοχές του καθορίστηκαν στα 3.500 ευρώ. Την ίδια περίοδο προσελήφθη με 3.000 ευρώ τον μήνα ως ειδικός σύμβουλος σε θέματα επικοινωνίας και η πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Εύβοια, εκλογική περιφέρεια του κ. Κεδίκογλου, κυρία Ματίνα Ρέτσα. Ενας ακόμα πολιτευτής, από την πλευρά της ΔΗΜ.ΑΡ. αυτή τη φορά, τοποθετήθηκε σε θέση ειδικού συμβούλου της ΕΡΤ. Ο κ. Γιώργος Μπράμος, υποψήφιος στην Α’ Αθήνας στις τελευταίες εκλογές, παρείχε συμβουλευτικό ρόλο σε θέματα προγράμματος ψυχαγωγικού πολιτιστικού αντί 3.500 ευρώ τον μήνα. Με τις ίδιες αποδοχές τοποθετήθηκε ως σύμβουλος της Γενικής Διεύθυνσης ΕΡΤ3 ο δημοσιογράφος Χρήστος Νικολαΐδης. Μέχρι τότε ήταν υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου της Διοικούσας Επιτροπής Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας. Στα 3.500 ευρώ καθορίστηκαν οι αποδοχές και της Ανθής Σαλαγκούδη, κόρης του πρώην υφυπουργού των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργου Σαλαγκούδη, ως υπεύθυνη Διοίκησης Εργου. Εκτός από τους ειδικούς συμβούλους, έχουν προσληφθεί στην ΕΡΤ, ως προσωπικό ειδικών θέσεων, με μηνιαίες μικτές αποδοχές 3.500 ευρώ ακόμα 13 άτομα. Μεταξύ αυτών οι δημοσιογράφοι Μανώλης Κοττάκης, Μενέλαος Σεβαστιάδης, Μπάμπης Παπαπαναγιώτου.

Αντώνης Λιάρος 
Μετά την υποψηφιότητά του με το ΠΑΣΟΚ, τοποθετήθηκε στην ΕΡΤ

Πηγή: protothema.gr

Το βαθύ κράτος βρυχάται: Γιατί η ΕΡΤ δεν πρέπει να ξανανοίξει ποτέ

του Κ. Στούπα

Πραξικοπηματικό το κλείσιμο της ΕΡΤ

Το βαθύ κράτος βρυχάται…

Η απόφαση της κυβέρνησης να βάλει λουκέτο στην ΕΡΤ, ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα της μεταπολιτευτικής πελατοκρατίας, δείχνει πως το μαχαίρι ακούμπησε για πρώτη φορά το κόκκαλο του βαθέους κράτους.

Το βαθύ κράτος της μεταπολίτευσης δομήθηκε με την έλευση των πρασινοφρουρών συνδικαλιστών, εν είδη κομματικών κομισάριων του καταστροφικού όπως αποδείχτηκε για τη χώρα,  πειράματος του Ανδρέα Παπανδρέου.

Όσοι έχουν μελετήσει το σοβιετισμό ξέρουν πως οι κομισάριοι του κόμματος είχαν μεγαλύτερη ισχύ από τους διευθυντές στα εργοστάσια ή τους αξιωματικούς στο στρατό. Πολιτικούς επίτροπους τους έλεγαν στον εμφύλιο στο ΔΣΕ.

Ανάλογο ήταν το μοντέλο των ναζισμού με τα μέλη του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος στην οικονομία και τα Βάφεν Ες Ες στο στρατό.

Το κόμμα σε αυτά τα καθεστώτα απλώνεται σαν καρκίνος και κυριαρχεί σε κάθε δραστηριότητα.  Στο ελληνικό σοβιετικό μοντέλο συμμετείχαν αναλογικά όλα τα κόμματα στο μηχανισμό διοίκησης του δημοσίου και της χώρας και αυτά που κυβέρνησαν και αυτά που δεν κυβέρνησαν. Δεν είναι τυχαίο πως η αριστερά στις συνδικαλιστικές εκλογές του δημοσίου είχε πάντα πολλαπλάσια ισχύ σε σύγκριση με τα εκλογικά της ποσοστά.

Η Ελλάδα δεν κυβερνάται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία που κερδίζει τις εκλογές αλλά από το μηχανισμό των μεσαίων στελεχών του κόμματος που κερδίζει τις εκλογές (σε αγαστή συνεργασία με τους συνδικαλιστές και των υπολοίπων κομμάτων).

Οι διοικητές που διορίζει η εκάστοτε κυβέρνηση στις ΔΕΚΟ και τις λοιπές κρατικές επιχειρήσεις και οι διευθυντές στο υπόλοιπο δημόσιο στην ουσία είναι διακοσμητικοί. Τη διοίκηση την  έχουν οι συνδικαλιστές με τους πελάτες τους. Όσοι δεν συμβιβάζονται εκπαραθυρώνονται. Όσοι συμβιβάζονται κερδίζουν μερίδιο στα λάφυρα…

Όπως μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί,  σε όσο  ικανούς διοικητές και διευθυντές να αναθέσουν την αναδιάρθρωση μιας επιχείρησης  ή μιας διεύθυνσης  καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να υλοποιηθεί αν δεν το θέλουν τα πραγματικά αφεντικά: Το ιδιότυπο παρακράτος της μεταπολίτευσης. Αν δεν διαλυθεί το παρακράτος καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να προχωρήσει.

Το μεταπολεμικό παρακράτος της δεξιάς δομήθηκε με βάση ανταλλάγματα όπως οι άδειες για ταξί, φορτηγά και άλλα προνόμια και μονοπώλια.

Το μεταπολιτευτικό παρακράτος ανάλογα, ανδρώθηκε με τις θέσεις στο δημόσιο και τις ΔΕΚΟ και τα προνόμια των συντεχνιών.

Η ΕΡΤ όμως αποτελεί την κορωνίδα του μεταπολιτευτικού παρακράτους  τόσο γιατί το είδος του παρασιτισμού που προάγει στην κοινωνία και την οικονομία όσο και για την πολιτική ισχύ  της λόγω της θέσης της στην άλλη ισχυρή συντεχνία, της δημοσιογραφίας.

Παρατηρήσατε πως μετά τη απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ τα μόνα δελτία ειδήσεων που βρίσκονταν στον αέρα ήταν αυτά των απολυμένων της κρατικής τηλεόρασης.

Η πρωτοβουλία Σαμαρά ήταν αιφνιδιαστική και ενδεχομένως απροετοίμαστη. Τα κόμματα της συγκυβέρνησης σύρθηκαν από το βαθύ κράτος να απειλήσουν την κυβέρνηση.

Η αντιπολίτευση ούτως ή άλλως όπως κάθε αντιπολίτευση εδώ και δεκαετίες κινείται ευκαιριακά πλειοδοτώντας σε αιτήματα.

Τα κόμματα της συγκυβέρνησης φαίνεται πως θα καταλήξουν τη Δευτέρα σε μια σύνθεση να ανοίξει όσο το δυνατόν νωρίτερα η νέα ΕΡΤ.

Το σωστό θα είναι να μην ανοίξει  ξανά και ποτέ.

Ποιος χρειάζεται ενημέρωση με κρατική σφραγίδα στην εποχή που μαθαίνεις τι συμβαίνει στον κόσμο σε πραγματικό χρόνο μέσω του διαδικτύου και χιλιάδων άλλων επιλογών.

Η κρατική τηλεόραση είχε αξία την εποχή του τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού μονοπωλίου για να ασκεί η εκάστοτε κυβέρνηση την προπαγάνδα της.

Είναι πιο αντικειμενική η κρατική τηλεόραση ή η δυνατότητα του πολίτη να επιλέγει από πού θα ενημερωθεί δωρεάν ή με συνδρομή. Οι μετρήσεις δείχνουν πως η κοινωνία δεν δείχνει εμπιστοσύνη στα δελτία ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης.

Σίγουρα μια κοινωνία χρειάζεται δημόσια τηλεόραση για τις ανάγκες της παιδείας και του πολιτισμού.

Για τις ανάγκες της παιδείας και του πολιτισμού αρκεί το κανάλι της Βουλής και δυο ραδιοφωνικές συχνότητες  με 100 ανθρώπους προσωπικό και συνθήκες εργασίας ιδιωτικού τομέα και όχι με 2.700 και ετήσια επιδότηση που αρκεί για τις συντάξεις 25-30.000 ανθρώπων.

Το κανάλι της Βουλής είναι υπεραρκετό γι’ αυτό. Τα έσοδά του θα μπορούσαν να προέρχονται από τις εισφορές για τις άδειες λειτουργίας των ιδιωτικών καναλιών και σταθμών.

Η ΕΡΤ και η ΕΣΗΕΑ κυβερνάνε αυτό το τόπο;
Πηγή: capital.gr

Βαρύ το πένθος της Liberation

Από τον Βασίλη Μπόνιο

Η liberation πενθεί για το μαύρο στην ΕΡΤ.

Πενθεί για την χαμένη Eurovision με παρουσιάστρια την Δέσποινα Βανδή και τα ΜΑΤ του Δένδια στην Ιερά Οδό να είναι έτοιμα να παρέμβουν σε περίπτωση που οι απλήρωτοι εργαζόμενοι του Ανδρέα Κουρή κάνουν ντου στην βιζιτοεκδήλωση.

Η Liberation πενθεί για τους μισθούς των τηλεαστέρων παρουσιαστών με τόσα μηδενικά που δεν έχει δει ούτε στον ύπνο του ο Αλιάγας από τα γαλλικά κανάλια.

Η Liberation πενθεί για την τυχόν απώλεια του σαββατιάτικου σκυλάδικου Στην Υγειά μας του Σπύρου Παπαδόπουλου.

Η Liberation πενθεί για τις (χαμένες εκπομπές) που έπαιρναν οι βίζιτες του κάθε αρμόδιου υπουργού οι οποίες έπρεπε σώνει και καλά να γίνουν τηλεπαρουσιάστριες και στη συνέχεια να ευχαριστήσουν τον μέντορά τους καλώντας τον στην εκπομπή. Μόνο ο θρυλικός Ακης υπήρξε τηλεπαραγωγός πολλών τέτοιων εκπομπών.

Η Liberation θρηνεί για την ιστορική εκπομπή της Δήμητρας Λιάνη η οποία προήγαγε την δημοσιογραφία.

Η Liberation θρηνεί για τα κομματόσκυλα των εκάστοτε κυβερνήσεων και ειδικότερα των υπουργών οικονομικών των Μνημονίων τα οποία πειθήνια περνάνε την κυβερνητική προπαγάνδα.

Ο κατάλογος της ξεφτίλας είναι μακρύς. Θα μας πείτε ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις σπουδαίων εκπομπών και εξαιρετικών δημοσιογράφων. Σύμφωνοι.

Λοιπόν αυτοί οι δημοσιογράφοι και αυτοί οι τεχνικοί που είναι άξιοι (και δεν έχουν στήσει παραμάγαζο λεηλατώντας τεχνική υποδομή και το Αρχείο της ΕΡΤ), θα πρέπει να είναι οι πρώτοι που θα στελεχώσουν την νέα ΕΡΤ. Οι ικανοί, δίχως γελοία κομματικά κριτήρια.

Αυτό θα μπορούσε να γίνει με την ΕΡΤ σε πλήρη λειτουργία; Φυσικά και όχι. Ποιος θα μπορούσε να απολύσει 1.000 υπαλλήλους δίχως να καεί το σύμπαν.

Υπάρχουν πολλοί που φοβούνται ότι η νέα ΕΡΤ δεν θα στελεχωθεί με κριτήρια αξιοσύνης αλλά με βύσματα του Μαξίμου -θα τοποθετήσει δηλαδή ο Αργεντίνος ζιγκολό-κατά Φαήλο– Δημήτρης Σταμάτης τις αγαπημένες του παρουσιάστριες.

Ε, τότε θα έχουμε κάθε λόγο να κάνουμε το μαγαζί καλοκαιρινό. Αλλά να ξεσπά ολόκληρη θύελλα ενώ έχουν απολυθεί 1.500.000 άνθρωποι από τον ιδιωτικό τομέα είναι νροπή και απέραντη υποκρισία, όσα πρωτοσέλιδα κι αν κάνει η Liberation. Αλλωστε τα 3 αυτά χρόνια και ο διεθνής τύπος έδειξε την γύμνια του.

Όσοι διαφωνείτε συνεχίστε να πληρώνετε την ΕΡΤ με την ελπίδα πως κάποια στιγμή το φωτεινό μυαλό του Αιμίλιου Λιάτσου θα αντικατασταθεί στο τιμόνι της ΕΡΤ από την κόρη του Λάτσιου και της Μενεγάκη. Καλή επανάσταση…

Πηγή: kourdistoportocali.com

Κότσιρας: Ανόητε χαιρέκακε!

Με το παρακάτω κείμενο εξέφρασε ο Γιάννης Κότσιρας την οργή και τον εκνευρισμό του για το ξαφνικό κλείσιμο της ΕΡΤ:

«Ανόητε χαιρέκακε…

Στο δρόμο ακόμη 3.000 άνθρωποι.
Τέλος τα μεροκάματα για ακόμη 3.000 οικογένειες.
Λες πως σε ενοχλούσε που πλήρωνες 4€ το μήνα την ΕΡΤ στο λογαριασμό σου επειδή δεν την έβλεπες. Οπότε καλύτερα να την κλείσουν.
Για να το διευρύνω λίγο αυτό.
Κι εγώ δεν πήγα ποτέ στην Κάρπαθο αλλά τους δρόμους και από δικά μου χρήματα τους έκαναν. Να μην τους έκαναν λοιπόν αφού δεν τους είδα και ίσως να μην τους δω ποτέ.
Και το νερό που πίνει το παιδί σου στο δημόσιο σχολείο να το κόψουν.
Πληρώνεται και από μένα αλλά εγώ δεν έχω παιδί να πίνει από αυτό.
Γιατί να το πληρώνω λοιπόν;
Και τον Στρατό; Τον στρατιωτικό ποιος τον πληρώνει; Γιατί να τον πληρώνω αφού δεν είμαστε σε πόλεμο; Να τον καταργήσουν. Να τους απολύσουν όλους και άμα μας την πέσουν, βλέπουμε.
Και τους Πυροσβέστες. Να τους απολύουν το χειμώνα. Μόνο το καλοκαίρι να τους πληρώνω.
Γιατί; Άσε που άμα μένεις στην πόλη τι σε νοιάζει για το δάσος. Ας καούν όλα. Γιατί να πληρώνω κι εγώ που μένω στην πόλη;
Και το δημόσιο ιατρείο που φτιάχτηκε στη Λέρο, να μην το έκαναν ποτέ.
Αφού κι εγώ πλήρωσα γι αυτό και ίσως να μην το χρειαστώ ποτέ.
Και το σχολείο που έγινε στην Ορεστιάδα, να μην το έχτιζαν.
Γιατί να πληρώνω κι εγώ ένα σχολείο, που δεν θα δω ούτε εγώ, ούτε το παιδί μου.
Άσε που δεν έχω παιδί. Κι άμα δεν κάνω; Γιατί να πληρώνω εγώ για τις σπουδές των παιδιών;
Και το παιδί του γείτονα που σώθηκε από την άρρωστη καρδιά του στο δημόσιο νοσοκομείο;
Από τις ασφαλιστικές εισφορές που έδινα και εγώ, σώθηκε. Να μην σωζόταν.
Αφού δεν το γνώριζα και ίσως να μην το μάθω ποτέ.
Και αν σου φαίνονται υπερβολικά όλα αυτά, μην χαμογελάς γιατί είναι και αυτά στο πρόγραμμα.
Θα συμβούν και μάλιστα γρήγορα.

Η ΕΡΤ αγαπητέ χαιρέκακε δεν είναι ένα κανάλι.
Είναι άνθρωποι. Εργαζόμενοι.
Φίλοι. Γείτονες. Συμμαθητές. Γονείς. Συγγενείς.
Όπως ήταν οι χαλυβουργοί, οι εργαζόμενοι στα κλωστοϋφαντουργεία, στα ναυπηγεία,
οι χιλιάδες απολυμένοι σε ιδιωτικές εταιρίες που έκλεισαν.
Κι εσύ χαίρεσαι…
Να χαίρεσαι λοιπόν με την κατάντια σου.
Και να μην παραξενευτείς άμα αδιαφορήσω όταν απολυθείς.
Ούτε καν να διαμαρτυρηθείς.
Γιατί δεν θα αφορά εμένα η απόλυσή σου.
Δεν θα αφορά εμένα η εξόντωσή σου.

Είναι αδιανόητη η φίμωση της ΕΡΤ.
Είναι αδιανόητη αυτή η συμπεριφορά της κυβέρνησης.
Είναι αδιανόητη η δική σου απάθεια.
Είναι αδιανόητη αυτή η χαρά σου για την εξόντωση 3000 οικογενειών!
Κι όμως, εγώ δεν θα χαρώ με την δική σου εξόντωση.
Θα παλέψω για σένα ακόμη και την ώρα που εσύ χαίρεσαι με τον πόνο του άλλου.

Αλληλεγγύη στους εργαζόμενους της ΕΡΤ.
Αλληλεγγύη σε όλους τους εργαζόμενους.
Τους άνεργους, τους άστεγους.
Αλληλεγγύη σε όλους τους συνανθρώπους μας.
Κι αν δεν σε απασχολούν οι υπόλοιποι, σκέψου έστω το τομάρι σου.
Κάποια στιγμή θα χρειαστείς βοήθεια…
Ας έχεις κάπου να τη ζητήσεις…
Γιατί τότε δεν θα χαίρεσαι.
Ανόητε χαιρέκακε!»

Θύελλα για τον ξαφνικό θάνατο

του Γ. Σαραντάκου

Με μια κίνηση υψηλού πολιτικού ρίσκου, όπως είναι το «λουκέτο» στην ΕΡΤ, ο Α. Σαμαράς αποφάσισε να «κόψει» τον «γόρδιο δεσμό» της μείωσης του κράτους..

Ο πρωθυπουργός πήρε μόνος του ουσιαστικά την απόφαση να κλείσει τον εθνικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα – ο οποίος από χθες το βράδυ σταμάτησε να εκπέμπει – καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τη μνημονιακή υποχρέωση της χώρας για 2.000 απολύσεις μέχρι το τέλος Ιουνίου

Η απόφαση αυτή, όπως αναμενόταν, προκάλεσε την έντονη αντίδραση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ενώ δεν έτυχε στήριξης από τους δύο κυβερνητικούς του εταίρους.

Οι κ. Βενιζέλος και Κουβέλης ωστόσο, αν και είχαν ενημερωθεί το μεσημέρι της Δευτέρας από τον πρωθυπουργό για την απόφαση αυτή (οι αποκαλυπτικοί διάλογοι μεταξύ των πολιτικών αρχηγών δημοσιεύονται σε διπλανές στήλες), χθες εξέδωσαν ανακοινώσεις με τις οποίες εξέφραζαν την έντονη διαφωνία τους, χωρίς να θέτουν …μέχρι αργά χθες το βράδυ? θέμα κυβερνητικής σταθερότητας.

Στο Μέγαρο Μαξίμου, ο κ. Σαμαράς, αφού μελέτησε όλα τα εναλλακτικά σενάρια που του είχε παρουσιάσει ο Δημ. Σταμάτης, κατέληξε στον «ξαφνικό θάνατο» της ΕΡΤ, στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας.

Εκτίμησε ότι με το κλείσιμο του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα και την επαναλειτουργία του, με άλλους όρους και προϋποθέσεις μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα επιτύγχανε μεν τους στόχους που έχουν τεθεί σχετικά με τη μείωση του κράτους και παράλληλα θα έδινε ένα μήνυμα αποφασιστικότητας και πυγμής προς το εσωτερικό καταργώντας έναν οργανισμό, ο οποίος – όπως πιστεύουν στο Μέγαρο Μαξίμου – δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην πλειονότητα των πολιτών.

Θύελλα για τον ξαφνικό θάνατο

 

Αυτή η εικόνα που υπάρχει για την ΕΡΤ σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο αποτυπώθηκε στην ιδιαίτερα επιθετική δήλωση που έκανε χθες ο κ. Κεδίκογλου, ο οποίος και ανακοίνωσε το «λουκέτο». «Η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, η ΕΡΤ, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης», τόνισε, επιχειρώντας να εξηγήσει την επιλογή της κυβέρνησης.

Το σκεπτικό
Ο ίδιος ο κ. Σαμαράς, ανέλυσε το σκεπτικό που τον οδήγησε σε αυτή τη δύσκολη απόφαση, μιλώντας αργά χθες το μεσημέρι σε ομάδα βουλευτών της ΝΔ που κλήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.

«Σέβομαι απολύτως τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας και δεν πρόκειται να ρισκάρω την αξιοπιστία», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια άφησε αιχμές κατά του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντ. Μανιτάκη, λέγοντας ότι «η διοικητική μεταρρύθμιση έπρεπε να είχε προχωρήσει εδώ και καιρό. Επρεπε να είχαν κλείσει τα θέματα αυτά μέχρι τις 30 Μαΐου. Σήμερα (σ.σ. χθες) έχουμε 11 Ιουνίου. Τι έχει γίνει; Τίποτα», πρόσθεσε.

Ο πρωθυπουργός αποκάλυψε στους βουλευτές του ότι είχε ενημερώσει ο ίδιος τη Δευτέρα τους κ. Βενιζέλο και Κουβέλη. «Δεν μου είπαν ούτε ναι ούτε όχι. Τι έπρεπε να κάνω; Να περιμένω κι άλλο;», διερωτήθηκε. «Κλείνω έναν νοσηρό οργανισμό, κατάλοιπο παλαιών κομματικών αντιλήψεων. Οποιος θέλει, ακολουθεί. Εγώ είμαι αποφασισμένος να προχωρήσω…», κατέληξε.

Στο Μέγαρο Μαξίμου δεν αποκλείουν η απόφαση αυτή να αποτελέσει μια ακόμη εστία έντασης στο εσωτερικό της τρικομματικής κυβέρνησης, αλλά όπως τονίζουν τακτικοί συνομιλητές του πρωθυπουργού, ο κ. Σαμαράς είναι έτοιμος να την αντιμετωπίσει, καθώς γνωρίζει ότι αυτή την ώρα δεν υπήρχε άλλος δρόμος, ούτε άλλος χρόνος…

Οι ευθύνες
Σε πολλά (σίγουρα όχι σε όλα) θα μπορούσε κάνεις να συμφωνήσει με τον Σ. Κεδίκογλου, ο οποίος κατακεραύνωσε την ΕΡΤ.

Ωστόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος θα ήταν πιο πειστικός εάν αναγνώριζε και τις ευθύνες που έχει το πολιτικό σύστημα διαχρονικά στα όσα χθες κατήγγειλε. Για τον κυβερνητισμό – κρατισμό του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα είναι βέβαιον ότι δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι.

Για τις παρεμβάσεις, την επιβολή της κυβερνητικής γραμμής επίσης δεν ευθύνονται όσοι δούλεψαν στην Αγία Παρασκευή. Γι’ αυτά ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις και σίγουρα και οι κυβερνήσεις του κόμματος που στηρίζει ο Σ. Κεδίκογλου.

Γι’ αυτά δεν υπήρξε ούτε μια λέξη αυτοκριτικής; Αυτός ακριβώς ο κρατισμός οδήγησε την ΕΡΤ στα χαμηλά ποσοστά τηλεθέασης, στην ανυποληψία, στην απαξίωση και εντέλει στο λουκέτο. Η σημερινή κυβέρνηση είδε τα συμπτώματα, είδε όμως τα αίτια;

Οι ευθύνες

Σε πολλά (σίγουρα όχι σε όλα) θα μπορούσε κάνεις να συμφωνήσει με τον Σ. Κεδίκογλου, ο οποίος κατακεραύνωσε την ΕΡΤ.

Ωστόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος θα ήταν πιο πειστικός εάν αναγνώριζε και τις ευθύνες που έχει το πολιτικό σύστημα διαχρονικά στα όσα χθες κατήγγειλε. Για τον κυβερνητισμό – κρατισμό του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα είναι βέβαιον ότι δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι.

Για τις παρεμβάσεις, την επιβολή της κυβερνητικής γραμμής επίσης δεν ευθύνονται όσοι δούλεψαν στην Αγία Παρασκευή. Γι’ αυτά ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις και σίγουρα και οι κυβερνήσεις του κόμματος που στηρίζει ο Σ. Κεδίκογλου.

Γι’ αυτά δεν υπήρξε ούτε μια λέξη αυτοκριτικής; Αυτός ακριβώς ο κρατισμός οδήγησε την ΕΡΤ στα χαμηλά ποσοστά τηλεθέασης, στην ανυποληψία, στην απαξίωση και εντέλει στο λουκέτο. Η σημερινή κυβέρνηση είδε τα συμπτώματα, είδε όμως τα αίτια;

Πηγή: ethnos.gr