Το άρθρο του “Κράματος” για την πτώση του F-16 εφτά χρόνια νωρίτερα

 

Το 2003, το περιοδικό Κράμα του δημοσιογράφου Πάνου Κολιοπάνου αργότερα υποψήφιου βουλευτή με την Δημ.Αρ. – φιλοξένησε άρθρο “κάποιου” Ισαίου δίνοντας πάτημα στο Τουρκικό μηχανισμό ώστε χρησιμοποιήσει το συμβάν κατά το δοκούν.

krama - thanos grivas 01

 

Το άρθρο του “Κράματος” επιβεβαίωσε ο τότε αρχηγός της THK Ahmet Coreksi,ο οποίος μιλώντας στην εφημερίδα Milliyet αμφισβήτησε τη ψυχική ισορροπία του Έλληνα χειριστή και συνέχισε αναφέροντας πως πλέον δεν υπηρετεί στη Π.Α. Φυσικά τίποτα απ’ όσα υποστηρίζει δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Νωρίτερα, ο εκδότης – ερευνητής Levent Basara με επιστολή του στο περιοδικό Air Forces Monthly 2002 – 01 σελ. 63, είχε μεταφέρει την άποψη και τη πληροφόρηση του για το συμβάν :

 

8 Οκτωβρίου, ζεύγος αεροσκαφών F-16C & D Block 40 της 192 Filo απογειώθηκε από την αεροπορική βάση στο Balikesir, τα μαχητικά κατευθύνθηκαν βόρεια, για να πραγματοποιήσουν CAP. Νότια, επίσης σε αποστολή CAP πετούσε τετράδα τουρκικών F-4E. Όπως αναφέρει ο εκδότης πρόκειται για αποστολές “ρουτίνας”…

krama - thanos grivas 02.jpeg

Στη πίσω θέση του F-16, καθόταν ο Υποσμηναγός Nail Erdogan, ενώ στην εμπρός ο Αντισμήναρχος Osman Cicekli (άλλες πηγές υποστηρίζουν το αντίθετο), ο δεύτερος μόλις είχε επιστρέψει από το Λονδίνο όπου υπηρετούσε σαν αεροπορικός ακόλουθος και για αυτόν ήταν πτήση συντήρησης.
 91-0023, τo αεροσκάφος που κατέπεσε… (C) Mark Atrill
Υπήρξε εμπλοκή με Mirage ενώ νότια ο σχηματισμός των Phantom ήταν “απασχολημένος” με Ελληνικά αεροσκάφη. Ο αρχηγός του σχηματισμού των F-4E είδε την “ουρά” από πύραυλο που εκτοξεύθηκε και την έκρηξη που ακολούθησε. Ο Τούρκος χειριστής απεμπλάκη από την αερομαχία, ανέφερε και κατευθύνθηκε προς τη περιοχή του συμβάντος. Ζήτησε να βάλλει εναντίων του Mirage αλλά ζητήθηκε από τα αεροσκάφη να απεμπλακούν και να επιστρέψουν για να προσγειωθούν. Κατά τον Basara οι αρχές γνωρίζουν για το συμβάν και όπως αναφέρει τα ραντάρ κατεγράψαν το ίχνος του πυραύλου.
Ο Osman Cicekli κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο της Χίου
Ό,τι και αν πραγματικά συνέβη, εκείνη την ημέρα (περίοδος διεξαγωγής της άσκησης Νικηφόρος-Τοξότης 1996) η 358 ΜΕΔ θα πραγματοποιούσε μια απο τις ταχύτερες αποστολές διάσωσης. Σύμφωνα με το περιοδικό HAFY 08/A, σε λιγότερο από 20 λεπτά από την στιγμή της πτώσης του αεροσκάφους, ένα Ελληνικό AB-205 βρισκόταν πάνω από το Τούρκο χειριστή.
Το ελικόπτερο απογειώθηκε από τη Χίο, ενώ στη περιοχή πετούσαν 2 CN-235, τουρκικά ε/π SAR και μαχητικά αεροσκάφη, το πλήρωμα του AB-205 είχε στη διάθεση του τις συντεταγμένες πτώσης του αεροσκάφους, όχι όμως της θέσης του Cicekli.
Α.Α. (ΧΕΜ) : Έφτασα πρώτα στο σημείο συντριβής του F-16 όπου είδα και την κηλίδα του στην επιφάνεια της θάλασσας και με βάση τον άνεμο υπολόγισα που θα έπρεπε να έχει προσθαλασσωθεί ο χειριστής του. Τράβηξα λοιπόν αυτή τη πορεία και βγήκα κατευθείαν από πάνω του! Ο χειριστής ήταν τραυματισμένος όμως φάνηκε ότι δεν ήθελε να το διασώσουμε εμείς. Κατέβηκα λοιπόν στο 1μέτρο και έφερα το skid μου επάνω στο κεφάλι του, μετά από κάποια ώρα από το κατώρευμα αναγκάστηκε να φορέσει την αρτάνη και να τον τραβήξουμε στη καμπίνα.

 

krama - thanos grivas 03

Καταγραφή αντιδράσεων και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου

krama - thanos grivas 04

πηγή 

tags: Magic II, Osman Cicekli, Nail Erdogan, περιοδικό Κράμα, Πάνος Κολιοπάνος