ICIJ LUX-leaks: Πώς αγοράζεται η δημοσιογραφία στην Ελλάδα

Εδώ και καιρό συζητάμε για την ποιότητα της ελληνικής δημοσιογραφίας αλλά η κατάσταση που παρουσιάσαμε σήμερα, Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, κάποια στιγμή θα μελετάται ως case study για το πώς μοιάζει ο πάτος της.

luxleaks

Το σκάνδαλο σε μια παράγραφο

Αυτό που αποκαλύπτει σήμερα το ICIJ μέσω των συνεργαζόμενων με αυτό ΜΜΕ ανά τον κόσμο (δυστυχώς το TPP δεν έχει το status των ΝΕΩΝ, τα οποία ανέλαβαν τη διερεύνηση του ελληνικού τμήματος) είναι μια τεράστια υπόθεση φοροαποφυγής, στην οποία ενέχονται εκτός από πολυεθνικές και ισχυρά πολιτικά συμφέροντα. Πρόκειται για ένα νόμιμο σύστημα, σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες μπορούν να πετυχαίνουν ξεχωριστές συμφωνίες με κράτη προκειμένου να έχουν ειδική φορολόγηση.

Το ICIJ σήμερα αποκάλυψε ότι οι αρχές του Λουξεμβούργου μέσω ελεγκτικών εταιριών έκαναν συμφωνίες με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο προκειμένου να μεταφέρεται στο Δουκάτο η φορολόγηση των κερδών των εταιριών, νόμιμα, απλά… και εντελώς ανήθικα, αφού ουσιαστικά οι μεγάλες εταιρείες με αυτό τον τρόπο δεν φορολογούνται στις χώρες που δραστηριοποιούνται.

Πόσο μεγάλο είναι το σκάνδαλο

Σύμφωνα με τους ερευνητές του ICIJ, το σκάνδαλο είναι τεράστιο αφού τα ποσά για τα οποία μιλάμε είναι σχεδόν 2 φορές όσο το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της Ελλάδας, ενώ η φοροαποφυγή υπολογίζεται σε μερικά δισεκατομμύρια ευρώ.

Ποιες εταιρείες αφορά το σκάνδαλο στην Ελλάδα

Μέχρι στιγμής από τη δημοσίευση των εγγράφων έχουν αποκαλυφθεί οι συναλλαγές 5 εταιρειών ενώ έχει προγραμματιστεί η δημοσίευση για άλλες 4 (7,10,12 και 30 Νοεμβρίου). Οι εταιρείες που εμπλέκονται είναι:

1. Badcock & Brown
2. EFG Group
3. Macquarie Group
4. Olayan Investments Company Establishment
5. Weather Investments

Η EFG Group είναι ένα διεθνές ιδιωτικό τραπεζικό ίδρυμα με έδρα τη Ζυρίχη που ελέγχεται από την οικογένεια Λάτση ενώ η Weather Investments έχει τον έλεγχο της Wind Hellas. Η Olayan ήταν υποψήφια στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις ενώ έχει ποσοστό και στην Chipita. Είχε πάρει μέρος στο διαγωνισμό για τον Αστέρα Βουλιαγμένης με συνεργάτη τον Κωνσταντακόπουλο αλλά δεν επιλέχθηκε τελικά. Η Badcock & Brown έχει επενδύσει στην Ελλάδα σε αιολικά πάρκα.

Είναι δηλαδή σαφές ότι μιλάμε για εταιρείες με τεράστιο κύκλο εργασιών που παίζουν στα υψηλότερα κλιμάκια της οικονομίας της χώρας.

Ποιες άλλες εταιρείες έχουν αποκαλυφθεί παγκόσμια

Μέχρι στιγμής από τα συνεργαζόμενα με το ινστιτούτο ICIJ μέσα έχει αποκαλυφθεί ότι:

  • Οι Pepsi, IKEA, AIG, Coach, Deutsche Bank, Abbott Laboratiories και περίπου ακόμα 340 εταιρίες έχουν κάνει κρυφές συμφωνίες με τις αρχές του Λουξεμβούργου που τους επιτρέπουν να φοροαποφεύγουν στις χώρες όπου δραστηριοποιούνται.
  • Η PriceWaterHouseCoopers έχει βοηθήσει πολυεθνικές εταιρείες να ολοκληρώσουν τουλάχιστον 548 συμφωνίες με τις αρχές του Λουξεμβούργου από το 2002 μέχρι το 2010. Αυτό το κρυφό σύστημα έχει βοηθήσει τις εταιρείες μέσω ενός πολύπλοκου φορολογικού συστήματος να γλιτώσουν δισεκατομμύρια φόρων. Οι οικονομικές αρχές του Λουξεμβούργου έκλειναν γραπτές συμφωνίες με τις επιχειρήσεις.
  • Πολλές από τις κρυφές συμφωνίες εκμεταλλεύονται διεθνείς συμφωνίες μεταξύ κρατών που επιτρέπουν τα ειδικά φορολογικά καθεστώτα, όπως αυτό που ισχύει για το Λουξεμβούργο.

Που πήγε η είδηση, οεο;

Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο ακόμα ουρές του σκανδάλου, καθόλου αμελητέες. Την πρώτη και σημαντικότερη θα μας επιτρέψετε να την κρατήσουμε για λίγο ακόμα μέχρι να δημοσιεύσουμε τις αμέσως επόμενες ημέρες το μεγάλο μας αφιέρωμα. Η δεύτερη λέγεται ελληνική δημοσιογραφία… ή μάλλον η έλλειψή της.

tanea1

Την αποκάλυψη έκαναν τα ΝΕΑ. Στην ένθετη φωτογραφία αριστερά μπορείτε να δείτε τον τρόπο με τον οποίο επέλεξε η εφημερίδα του κυρίου Ψυχάρη να δημοσιεύσει αυτή την παγκόσμια αποκλειστική είδηση (είναι το κουτάκι πάνω αριστερά).

tanea2

Δεν θα βρείτε φυσικά ονόματα εταιριών. Ωστόσο να δώσουμε έναν πόντο στην εφημερίδα που πήρε μέρος στην έρευνα και τελικά έπαιξε το θέμα. Ας πάμε όμως παρακάτω και ας επιλέξουμε το εντελώς ανακριβές σύστημα της Alexa για να δούμε πώς έπαιξαν το θέμα στις πρώτες τους σελίδες οι 10 πρώτες ιστοσελίδες* της χώρας μας:

1. Το Zougla.gr έχει την είδηση των Luxemburg Leaks και ρεπορτάζ 900 λέξεων αλλά αναφέρει μόνο τις εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Καμία αναφορά σε Eurobank, Λάτση ή Wind.

2. Το Protothema.gr δεν έχει καμία αναφορά στο σκάνδαλο. Έχει όμως διαφήμιση της Wind.

3. Το Newsit.gr δεν έχει επίσης καμία αναφορά στο LuxLeaks. Έχει επίσης διαφήμιση της Wind.

4. Το tro-ma-ktiko.blogspot.gr δεν έχει επίσης καμία αναφορά. Περιέργως όμως έχει μια τεράστια διαφήμιση της Eurobank (Να υποθέσουμε δηλαδή ότι δεν είναι ανώνυμο το blog και μπορεί να κόβει τιμολόγια;)

5. Το κραταιό και έγκυρο in.gr… Επίσης ούτε μία λέξη στην πρώτη το σελίδα για το LuxLeaks. Διαφήμιση Wind: Παρούσα!

6. News247.gr… καμία αναφορά, καμία διαφήμιση (πώς θα τη βγάλει την HuffPost;)

7. Το NewsBomb.gr επίσης δεν έχει καμία απολύτως αναφορά και επίσης σχεδόν καμία διαφήμιση (όλοι σαν το TPP έχουν καταντήσει).

8. To iefimerida.gr δεν έχει καμία αναφορά στο θέμα και έχει διαφήμιση Wind και Eurobank στις δύο πρώτες θέσεις.

9. To NewsBeast.gr επίσης χωρίς καμία αναφορά και επίσης με διαφημίσεις Wind και Eurobank.

10. Capital.gr δεν έχει καμία απολύτως αναφορά στο σκάνδαλο και έχει διαφήμιση Eurobank.

Χωρίς κανένα ακόμα σχόλιο.

* Υ.Γ.1: Μπορεί να συμβαίνει μόνο ένα από τα δύο: Ή οι Έλληνες είναι τρελοί και άλλα site διαβάζουν από αυτά που λένε ότι διαβάζουν ή οι Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο internet αγοράζουν αφειδώς ψεύτικη επισκεψιμότητα. Η απάντηση σε λίγες ημέρες.

Υ.Γ.2: Κρατήστε την παραπάνω λίστα και επισκεφτείτε τα site που σας ανέφερα παραπάνω και φαίνεται ότι δεν έχουν διαφήμιση της μίας ή της άλλης εταιρίας. Προσωπικά πιστεύω ότι στις επόμενες 2-3 ημέρες οι Eurobank και Wind θα αυξήσουν «απότομα» την διαφημιστική τους δαπάνη.

Υ.Γ.3: Με την κατάσταση στα media όπως περιγράφεται παραπάνω, εξαρτάται από εσάς να διαδοθεί η είδηση. Είναι η σειρά σας δηλαδή, που λέγαμε και μικροί..

Πηγή 

Tags:      Eurobank, Λάτσης, Wind, Zougla.gr, Luxemburg Leaks, Protothema.gr, Newsit.gr, tro-ma-ktiko.blogspot.gr, in.gr, News247.gr, NewsBomb.gr, iefimerida.gr, NewsBeast.gr, Capital.gr

Advertisements

Πρώτο Θέμα: Γράψε Λάθος!

http://www.protothema.gr/greece/article/313874/minuoume-ton-kosta-vaxevani/

Thema Lathos 2

Το απειλητικό δημοσίευμα ότι θα καταθέσει μήνυση και αγωγή κατά του Κώστα Βαξεβάνη κατέβασε από το site του το protothema.gr. Είναι πράγματι απορίας άξιο το σβήσιμο του δημοσιεύματος, αφού το Πρώτο Θέμα είχε προβάλλει αυτό το συκοφαντικό και προσβλητικό δημοσίευμα αντί να απαντήσει στα όσα αποκαλύπτει το HOT DOC.

Αν οι εκδότες του Πρώτου Θέματος φοβούνται τις νομικές επιπτώσεις πολύ καλά κάνουν. Υπάρχουν όλες οι αποδείξεις ότι το συκοφαντικό δημοσίευμα ήταν αναρτημένο μέχρι και σήμερα το απόγευμα στο site του Πρώτου Θέματος.

Λίγα λεπτά αργότερα το δημοσίευμα ανέβηκε ξανά. Κι όμως, μόλις τρία λεπτά μετά κάποιος αποφάσισε ότι πρέπει να ξανακατέβει.


Όπως φαίνεται από την ημέρα και την ώρα (πάνω δεξιά) η ανάρτηση ήταν δημοσιευμένη και σήμερα Παρασκευή. Τι συνέβη και σβήστηκε; Κλικάρετε δύο φορές για να δείτε τη φωτογραφία σε μεγέθυνση.


Η ανάρτηση σβήστηκε. Η ηλεκτρονική διεύθυνση (πάνω) αποδεικνύει πως πρόκειται για το συγκεκριμένο δημοσίευμα. Κλικάρετε δύο φορές για να δείτε τη φωτογραφία σε μεγέθυνση.


Κάτω δεξιά η ημερομηνία και η ώρα κατά την οποία αναρτήθηκε ξανά το δημοσίευμαΚλικάρετε δύο φορές για να δείτε τη φωτογραφία σε μεγέθυνση.


Το δημοσίευμα χάνεται ξανά μόλις τρία λεπτά μετά επαναδημοσίευσή του. 

Χορηγίες ΟΠΑΠ – Μόνο ο Ρούλης Μαρούλης δε παίρνει φράγκο!

 

Το άρθρο που ακολουθεί είναι της Α. Μπουγάτσου από το enet.gr

Στο τέλος του άρθρου όλη η Λίστα με τις Χρυσές Χορηγίες του ΟΠΑΠ!

Την ίδια στιγμή που κορυφώνονται οι ζυμώσεις των μνηστήρων για να βρουν τα κεφάλαια προκειμένου να διεκδικήσουν το 33% του ΟΠΑΠ, ένας παρασκηνιακός πόλεμος μαίνεται στο περιθώριο με ζητούμενο λάφυρο χορηγίες, δωρεές, διαφημίσεις και ό,τι άλλο πλουσιοπάροχα παρείχε μέχρι σήμερα ο ΟΠΑΠ, πρωτίστως σε φίλιες δυνάμεις.

Σήμερα, η «Ε» κάνει τα αποκαλυπτήρια των χορηγικών συμβάσεων (όχι διαφημίσεις) με πληθώρα μέσων μαζικής ενημέρωσης, τα περισσότερα εκ των οποίων ουδέποτε άσκησαν κριτική στα έργα και τις ημέρες του οργανισμού, στα πεπραγμένα των διοικήσεών του, στις απ’ ευθείας συμβάσεις, που επί χρόνια ο οργανισμός συνάπτει με διάφορες εταιρείες και διάφορους προμηθευτές (από την Ιντραλότ μέχρι την Egon Zehnder, την Neurosoft κ.λπ.).

Τους τελευταίους μήνες του 2011 η διοίκηση Σπανουδάκη φρόντισε να περάσει ομοφώνως βασικές χορηγικές συμβάσεις για το 2012. Από την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2011 του ΟΠΑΠ εδόθη η ευκαιρία για χορηγίες και σε διαδικτυακά μέσα, τα οποία φαίνεται ότι έχουν επιλεγεί όχι με βάση κάποια κατάταξή τους, αλλά με βάση μια προτιμησιακή-επιλεκτική τακτική.

Η αναταραχή μεταξύ των άλλων οφείλεται και στο γεγονός ότι όλα τα κονδύλια πλην της διαφήμισης κόβονται στα μισά για το 2013, κάτι το οποίο φέρνει σε δυσκολότερη θέση τα μέσα.

Πρωταθλητές των χορηγιών (τα ποσά είναι άνευ ΦΠΑ) είναι η Nova Sports με 7.500.000 ευρώ (ειδικό αθλητικό κανάλι), ο ΑΝΤΕΝΝΑ TV με 1.000.000 ευρώ, ο όμιλος της «Καθημερινής»-ΣΚΑΪ TV-ΣΚΑΪ Ρ/Δ-skai.gr-Metropolis με 965.000 ευρώ, η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» με την ιστοσελίδα της (protothema.gr) με 650.000 ευρώ, η εφημερίδα «Real» και η ιστοσελίδα της (real.gr) με 500.000 ευρώ, ο όμιλος «Εθνος»-«Ημερησία»-ego.gr με 750.000 ευρώ, με τον οποίο ο ΟΠΑΠ υποτίθεται ότι βρίσκεται σε χρόνια αντιδικία, επειδή ο πρώτος παραβίασε συμφωνία με τον ΟΠΑΠ διαφημίζοντας ανταγωνιστές του.

Καλοπληρωμένες χορηγίες έλαβαν μέχρι και κομματικές εφημερίδες, όπως είναι η «Αυγή» και ο «Ριζοσπάστης», από 100.000 ευρώ εκάστη, η νεοπαγής «Δημοκρατία» 100.000 ευρώ, αλλά τις ξεπερνά όλες η εφημερίδα «Αποψη», η οποία έλαβε 120.000 ευρώ.

Με δεκάδες χιλιάδες ευρώ επιχορηγούνται έντυπα του ειδικού τύπου του στοιχήματος. Ενδεικτικά αναφέρονται οι χορηγίες στην εφημερίδα 12Χ & 12Χ ΜΠΟΥΚ με 203.252 ευρώ, στην εφημερίδα ΧΡΥΣΗ ΣΤΗΛΗ/ΠΡΟΓΝΩΣΠΟΡ/ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ με το ποσόν των 203.252 ευρώ.

Από τα ενημερωτικά sites το μεγαλύτερο ποσό χορηγίας κατευθύνεται στη zougla.gr,150.000 ευρώ, ακολουθεί η οικονομική ιστοσελίδα capital.gr με 121.951 ευρώ, το newsbeast.gr με 100.000 ευρώ κ.λπ.

Εντύπωση προκαλεί η σταθερή επί χρόνια επιχορήγηση του ΤΗΛΕΑΣΤΥ, μέχρι πρότινος κομματικού καναλιού του ΛΑΟΣ.

Πηγή: enet.gr

Πώς μοιράστηκαν τα μύρια του ΟΠΑΠ! Τα ποσά είναι σε ΧΙΛΙΑΔΕΣ γλυκά ευρουλάκια!  Μόνο ο Ρούλης δεν πήρε κάτι !!!

NOVA SPORTS 7500
ANTENNA TV 1000
PLUS 500
ΕΘΝΟΣ 500
SKAI TV  –  SKAI.gr 400
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 350
REAL NEWS 350
ERT BASKET 300
PROTOTHEMA.gr 300
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 300
12Χ 203
MAD TV 200
ΕΡΑΣΠΟΡ 200
ΧΡΥΣΗ ΣΤΗΛΗ 162
REAL FM 150
ZOUGLA.gr 150
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 150
FREE SUNDAY 150
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ 150
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 140
METRO 130
CAPITAL.gr 121
Η ΑΠΟΨΗ 120
ΤΗΛΕ ΑΣΤΥ 102
ΑΥΓΗ 100
EXTRA TV 100
KONTRA TV 100
FLASH FM 100
SKAI 100.3 FM 100
E-GO.gr 100
NEWSBEAST.gr 100
ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΜΑΚΕΔ. ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 100
ΤΑ ΝΕΑ 100
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 100
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 100
ΓΑΥΡΟΣ 100
ΠΟΝΤΙΚΙ 100
ATHENS VOICE (ΟΔΗΓΟΣ) 97,5
LIFO 97,5
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 97,5
XE.gr 80
ΤΗΛΕΑΣΤΥ 80
EURO2DAY.gr 80
NEWSIT.gr 80
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 80
DEAL NEWS 80
ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ 75
ΑΞΙΑ 75
PROTAGON.gr 70
ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 70
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 70
METROPOLIS-THE ECONOMIST 65
TRT TV ΛΑΡΙΣΑΣ 52
LIVE BET 51
CITY PRESS 50,7
ESPRESSO – ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ BET 50
LIFO – LIFO.gr 50
ATHENS VOICE 50
ΚΑΡΦΙΤΣΑ 50
CRASH 50
ΕΠΙΚΑΙΡΑ 50
ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ 50
PRESS TIME 50
ΒΟΥΛΗ & ΕΥΡΩΒΟΥΛΗ 50
ΙΣΟΤΙΜΙΑ 50
ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ 50
MATRIX24.gr 50
XO.gr 50
AXIAPLUS.gr 50
EFIMERIDA.gr 50
NEWPOST.gr 50
KRHTH TV 50
STAR TV ΛΑΜΙΑΣ 47,8
ART TV 40,8
APOPSI.gr 40
STADIO BY METRO 40
FLASH TV 36
ΚΥΔΩΝ ΧΑΝΙΩΝ 36
ΑΧΕΛΩΟΣ TV 36
ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 35
ΜΕΤΟΧΟΣ 32,5
COSMOS TV ΡΟΔΟΥ 30,6
MYTILHNH TV 30,6
PARAPOLITIKA.gr 30
REFEREE 30
Μ/Δ 30
DRTV ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 30
CRETA TV 30
ΘΕΣΣΑΛΙΑ 28
ΡΟΔΟΠΗ TV 26
ARTISTE 25,5
PARALAXI 25,5
ΚΑΝΑΛΙ ΞΑΝΘΗΣ 25
ΑΣΤΡΑ TV ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 25
SFERA FM 24
KARFITSA.gr 20
ENIMEROSI24.gr 15
ANATROPI.gr 15
ΣΥΝΟΛΟ ( 19 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΆΚΙΑ !!! ) 18913,5